Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: 140 Nm

Motivering
Allt har gått i en rasande hastighet,
men helt plötsligt äger vi en fastighet.
Först ska jag renovera och då måste alla verktyg fungera.
Innan jag byggt färdigt barnens lekstuga,
kan jag inte få hjälp av min fruga.
För mig är renoveringen inte så avancerad
men hustrun råkar ha tummen felplacerad.
Hon är bäst på allt annat,
så utan henne hade livet avstannat.
Med en sån maskin kan jag höja hennes självförtroende.
Att hon kan vara med och skapa vårt drömboende.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
140 NM AEG skruvdragaren
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vridmoment 140 Nm.
Motivering:
Äger en 10 år gammal AEG skruvdragare som fortfarande fungerar felfritt!
Har används flitigt under åren bl a vid altanbyggen, gipsning, Attefallshus i lösvirke, mycket borrning och skruvning.
Detta är riktig kvalitet!!
Skulle dock gradera upp mej till en starkare maskin.
 
Totte_S
140 Nm

Orange är min favoritfärg och den gula skruvdragaren jag har orkar inte längre göra jobbet.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild] Svar: 54/30 . Varje dag månad och år jag en bra skruvdragare behöver ,så holler tummar och tår att just jag vinna få . har gillat och delat såklart .


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Svar på frågan:
Det maximala vridmomentet är på 140 Nm.

Motivering:

Då många projekt väntar med mycket skruvande och borrande skulle denna kraftfulla borrskruvdragare komma väl till pass. I och med att den är så stark så slipper man dra fram skarvsladd över halva arbetsplatsen för att skruva/borra lite grövre.
Bland annat skulle den användas när jag ska hjälpa min 90 årig farmor att byta ut hennes balkar i uterumstaket. Om inte annat för att skruva tillbaka alla lösa skruvar i huvudet som resulterar i många galna projekt. I och med att den är så stark kanske skruvarna skulle sitta fast för gott. Vilket skulle bespara mig många vansinniga projekt.
 
Svar: Maximalt vridmoment: 140 Nm

Varför just jag borde vinna den:
Snyggt Televerks-orange. Skulle matcha min orangea Ikea-fåtölj i original från 70-talet.
 
140NM

Min flickväns stora son fyller snart 21 och det vore en fantastisk present att ge! En skruvdragare av hög kvalitet kommer han ha nytta av i många år efter att han flyttat hemifrån.
 
I sann byggahustillrättavisningsanda utgår jag ifrån att ingen som har svarat med enheterna NewtonMega eller nanometer kommer att vinna.
 
  • Gilla
bellman83 och 1 till
  • Laddar…
140 Nm
Min nuvarande maskin en dewalt har hängt med otroligt länge nu. Den har varit en riktigt pålitlig maskin. Har renoverat och byggt altanen friggeboden panelen på huset tvättstugan badrummet och påbörjat en utbyggnad. Tyvärr så börjar batterierna ta slut, maskinen luktar bränt vid andvändning chucken är vobblig och laddaren är kontakten livsfarlig på vilket gör att jag inte kan ladda utan brandfara. Jag har fortfarande en utbyggnad att färdigställa samt ett uterum fönsterbyte och en hel del roliga projekt kvar hemma. Så en ny stark maskin är precis vad jag behöver.
Vore också kul att prova och få testa AEG då det inte är ett märke vi kör med på jobbet.
 
140 Nm


I förrådet döljer sig en hög av projekt ...

tid och lust har liksom inte riktigt räckt.

Att verktygen dessutom slitna och gamla är,

gör att allt arbete bara blir som besvär.

Hoppas på en välkommen leverans till oss två med tummen mitt i handen,

så slipper vi fortsätta stoppa huvudet i sanden!
 
Nu har vi utsett en lycklig vinnare av AEG borrskruvdragaren från testet i höstas. Grattis säger vi till medlemmen @Vespa, som vinner med sin motivering:
"1. Grabben vill att jag skall öppna taket upp till nocken och ha synliga takstolar i hans rum. Låter som en underbar idé.
2. Carporten håller på att välta in till grannen, behöver rätas upp och kläs med nya brädor och fixa förrådsdelen som det blåser rätt in i.
3. Frugan vill odla! Hon har beställt STORA planteringslådor av mig...
4. En uteplats med bänk/blombord skall byggas i sommar.
Med 2st 6Ah monsterbatterier lär denna maskin klara mina framtida projekt galant."

Vi hoppas på lite forumtrådar som visar de olika projekten och säger lycka till!
 
  • Gilla
skewby och 2 till
  • Laddar…
Svar: 140 Nm

I mitt pågående projekt för utbyggnad av fritidshuset så har jag länge suktat efter en mer kraftfull skruvdragare då båda de jag har är lite för klena när det kommer till fransk träskruv och bultar. Detta skulle denna AEG-maskin klara galant!

Ett annat stort plus är batterierna med sina väl tilltagna 6 Ah som garanterat klarar en lång dag på bygget, vilket inte riktigt mina nuvarande gör.

Denna vinst skulle göra mitt fritidsliv på bygget så mycket bättre - hoppas jag vinner!

Hälsningar,
Thomas
 
W WiZCoke skrev:
Denna vinst skulle göra mitt fritidsliv på bygget så mycket bättre - hoppas jag vinner!
Vinnaren utsågs redan i fredags, så det är lite sent nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.