Dags att planera nästa rustprojekt!! Dottern skall få ett av sovrummen nere som är större än sovrummet uppe som har snedtak och känns trångt nu när hon växer! Vi tänkte låta henne vara lite delaktig själv i tapetval osv och hon är såklart i den obligatoriska (?) prinsessåldern....Tänkte höra om ni har några inredningstips att dela med er av till flickrummet?

 
Precis vad jag tänkte - att ha mycket prinsesstillbehör som går att ta bort sen när den perioden är över! Jag ska försöka se till att hon väljer en hyfsat neutral tapet! Man får väl gallra först och låta henne välja mellan ett fåtal kanske. Tänkte ha vit säng, skrivbord och hyllor från Ikeas Hensvik. Jag är ju Ikeaoman....
 
Håller med, tapeter ska vara neutrala och sen går det lättare att variera med textil.

Har själv varit på Ikea idag med min 4-åriga dotter. Vi grundade med kanelbullar och sen, hon har provsuttit nästan alla soffor och provlegat nästan alla sängar. Hon kommenterade alla lampor också. Hade ingen aning om att hon skulle tycka Ikea var så kul! När jag var där med min son för ett år (då 6,5 år) sedan ville han bara därifrån fort som attan.

Min dotter har Sandbergs Evelina som tapeter (vit grund med smala ränder i lila, rosa, rött och orange). Nu har jag köpt en vit Billy med dörrar, ett Flärke datorbord (björkfolie) och en Snille vit stol. Till stolen fick hon välja sittkudde och valde då en rosa tygsits som jag tror heter Anemon, ser ut som en blomma. Dessutom har hon Robin klädskåp vit/björkfolie, en liten mörkblå bokhylla (som ska bort) och en vit säng sedan innan. Golvet är vit plastmatta och får vara så ett tag till eftersom hon ofta tar in vatten när hon ska leka med sin spis och det ofta är vattenpölar på golvet.

Pernilla
 
Min dotter fastnade också för den där lampan! Den blir nog bra till hennes rum också! Lina gillar också Ikea och jag tycker att det är humana priser och relativt bra kvalitet! Vi ska köra på Hensvikserien har vi bestämt nu plus ett av Ikeas nya skrivbord som också är vitt! Sänghimlen är ju ett måste och jag fick bra tips av bilderna ovan där de hade satt upp himlen längs långsidan mot väggen. Det skulle bli den bästa lösningen i Linas rum faktiskt!

Känns inte länge sedan vi gjorde om hennes rum uppe och då köpte vi en beg kojsäng med rutchkana - det passade henne för drygt ett år sedan, men nu känns det som att hon snart är skoltjej och har behov av att få vara större och bestämma mer själv och så där. Antar att barnrum alltid under förändring allteftersom de växer?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.