Hej.

Vi bor i 2 plans hus från 60 talet i Stockholm och vi är rätt trötta på sadeltaket som vi har. Därför funderar vi på bygga om taket till pulpettak.
Vad skulle ni rekommendera? har någon pris, tid etc.. info om det ? o om det är värt besväret ?

Tack på förhand.
 
surris
Undrande varför ni vill byta från sadeltak till pulpettak? Känns som en dyr investering bara för man tröttnat på sadeltak. Sen om du inte redan kollat, bygglov behövs och inte säkert du får ändra utseendet på huset såpass mycket.
 
surris mattias1jonsson skrev:
Undrande varför ni vill byta från sadeltak till pulpettak? Känns som en dyr investering bara för man tröttnat på sadeltak. Sen om du inte redan kollat, bygglov behövs och inte säkert du får ändra utseendet på huset såpass mycket.
dels pga. rummen som är under och sadeltaket tar en del av alla rum. o dessutom lågt i taket.
Sedan tänkte vi ha en öppen " frihöjd " från BV till taket.
Vi kommer hålla oss till max höjd enligt kommunen. och utseendet spelar inte så stor roll då hela området ser olika ut.
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Pris kanske 1 milj eller mer
Tid några månader
Värt det, troligen inte
 
wow. hade räknat runt 500 plus mins men en miljon är nog inte värt.
måste tillägga att ytan är ca 100 kvm.
 
surris
Stefan N Stefan N skrev:
Pris kanske 1 milj eller mer
Tid några månader
Värt det, troligen inte
Håller med...kan bli väldigt dyrt.
 
Staffans2000
Bortsett från att jag tror att det kommer att se för djäkligt ut, kommer det verkligen inte att bli billigt.
Men! Ta in offerter, så för ni se.
 
  • Gilla
surris och 1 till
  • Laddar…
Blir väl en del fasadjobb också om man vill få till något snyggt? En miljon tror jag väl knappast, de behöver väl bara byta takstolar och pannor. Kan väl vara max 250k på 100kvm?
 
Total area är 100 kvm. väggar kommer behövas byggas i normal höjd med allt som infattar, isolering tätning, puts m.m. sen taket.
rivning av taket klara jag nog själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.