Dock kostade ju alairm360+ 7500kr. plus 80kr månad. Medans sensor alarm inte kostade något i start kostnad. Men dock dyrare månadskostnad.
Hittade dock precis Gardio larm. 189kr månad med en central, kamera med däckare.
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
D DMOL skrev:
[länk]

Idealfallet så reagerar den på tryckförändring ja, men beroende på hur man tar sig in så är det ingen garanti. Så nej, inte utan att köra andra detektorer för volymskydd.

För den som vill ha infra och leka lite går det att beställa via frankrike tex då man slutat sälja denna på svenska marknaden
[länk]
Har ett installerat! Funkar utmärkt! Vad för idealfall pratar Du om? Öppnas en dörr eller fönster förändras trycket.
 
@Christer G.V. vad har du för hus?
Hur tätt är huset?
När är det byggt? Tilläggsisolerat etc?
Vilken typ av ventilation?
Vad är det för typ av fönster?
Etc etc.

Utan att veta något om huset så går det inte att fungera hos ”en själv”.

Nyreggad person och inget annat inlägg än ett positivt inlägg om en vara som flera är kritiska mot.
 
Demmpa Demmpa skrev:
@Christer G.V. vad har du för hus?
Hur tätt är huset?
När är det byggt? Tilläggsisolerat etc?
Vilken typ av ventilation?
Vad är det för typ av fönster?
Etc etc.

Utan att veta något om huset så går det inte att fungera hos ”en själv”.

Nyreggad person och inget annat inlägg än ett positivt inlägg om en vara som flera är kritiska mot.
Mitt hus är ett enplanshus byggt 1971 och är ganska tätt. Tilläggsisolerat och med treglasfönster. Ventilationen är av typen till och från-luft.
 
Vi funderar också på att skaffa Sensor Alarm. Har kikat på olika larmbolag och tror att denna lösning skulle fungera bäst med just katten som studsar runt i huset. Sedan har vi även brandlarm och övervakningskamera från Nest som jag tror kommer vara bra komplement till övervakningssystemet.
 
G Gavel skrev:
Föreslår att du testar att öppna dörren med larmet tillkopplat och kollar om det fungerar. Jag är skeptisk
Fungerar utmärkt om man har FTX i huset. Har kollat genom att öppna alla fönster och dörrar var och för sig. Man kan bara inte säga att det inte fungerar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.