Hej! Kan någon tipsa mig om hur jag snyggast bygger in garderoben på bilden?
Allt e nu tapetserat och listat men just runt garderoben har det blivit stående i ett år.
Jag är nu så trött på de och vill ordna de,
Är inne på gips ovan, hörnlist till vänster.. men hur ska jag få övergången mellan gips och dörr att se bra ut? Tidigare satt en stor gipsskiva ovan men eftersom det är en spegeldörr reflekteras baksidan i spegeln. Jag har helt fastnat i mina tankegångar här.
Mvh Rebecka
 
  • Garderob med spegeldörrar och oavslutad inbyggnad mot en delvis tapetserad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttband visar avståndet över en spegeldörr till olistad träkonstruktion ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
EvaMLin
Varför inte med samma panel som är i taket? Alternativt en mdf-skiva som du kan tapetsera på om du föredrar det. Om baksidan syns i spegeln skulle jag måla den vit eller tapetsera även den.
Mvh Eva
 
Skulle sätta en målad MDF där. Finns färdigmålade foder/täckskivor som man kan såga till enkelt
 
  • Gilla
Banditen
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Skulle sätta en målad MDF där. Finns färdigmålade foder/täckskivor som man kan såga till enkelt

Men listning osv?
Tänker att skivan bör gå ner över dörrarna för att det ska bli snyggt?
 
Skulle sätta MDF i nivå med väggen, foga och måla i samma färg och eventuellt flytta skenorna så dom ligger kloss an mot MDF. Sen taklist lika som övriga rummet

Handritad skiss av vägg med MDF-panel, skenor för dörr, och markerad plats för taklist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
MoaBrittis
  • Laddar…
Ah! Ja de låter smart! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.