Behöver all hjälp med att välja rätt hemsidor/butiker med billiga priser till dessa grejjer.

kakel och klinker = kakelgigaten, byggmax, K-Rauta, bygghemma, Bauhaus eller förslag ?????

badrumsmöbler ( Toalettstol, tvättställ,spegel )= byggmax, K-Rauta, bygghemma, Bauhaus eller förslag ?????


Laminat = Rusta, Ikea, byggmax, K-Rauta, bygghemma, Bauhaus eller förslag ?????
 
Det verkar som du hittat billiga butiker själv.
 
  • Gilla
oobum och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Det verkar som du hittat billiga butiker själv.
haha! Vilken tur men frågan är skillnaden mellan butikerna ? Varför väljer man den ena framför den andra om alla ändå är lika billiga ?
 
Vad är själva frågan?
 
Du har hittat rätt butiker. Sedan gäller det att jämföra vara för vara om du alltid vill ha det billigaste.

Ibland har också de dyrare XL-bygg och Beijer bygg rabatter och erbjudanden där du kan fynda.

Bor du i södra Sverige kan det löna sig att åka till Polen och handla.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
6 61kvm skrev:
Behöver all hjälp med att välja rätt hemsidor/butiker med billiga priser till dessa grejjer.

kakel och klinker = kakelgigaten, byggmax, K-Rauta, bygghemma, Bauhaus eller förslag ?????

badrumsmöbler ( Toalettstol, tvättställ,spegel )= byggmax, K-Rauta, bygghemma, Bauhaus eller förslag ?????


Laminat = Rusta, Ikea, byggmax, K-Rauta, bygghemma, Bauhaus eller förslag ?????
Eftersom du ska ha tag i det billigaste så har du glömt den viktigaste sidan. Blocket.se
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
T
Bruka räkna ut allt jag ska ha och sedan be om offert på allt, lämna det till respektive byggvaruhus säljare.
Mitt sista hus bygget skiljde sig på nästan 300 tusen från billigaste och dyraste offert pris, då räknade samtliga på samma eller nära lika material, till saken var att jag byggde i Östersund, och K-rauta Umeå var förvånande nog billigare trots frakten till Östersund, tog med offerten till X-bygg i Östersund som låg näst billigast ,(dom hade samma märke och samma produkter )
Fråga en gång till, ska Umeå sälja som ligger 37 mil bort eller kan ni slipa priset lite under K-rauta, men Yes självklart tyckte dom.

Att köra ut offert på allt man behöver ger en bra lön, sedan gick det bra att få allt levererat då jag behövde det under året.

Till bakgrund sak man ändå tillägga att jag driver ett byggföretag med redan utsatta rabatter , men handla för 2 milj ,på ett bräde,ska ge extra bra pris. och det gjorde det:)
 
  • Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.