Hej!
Vi lät sätta in en fönsterdörr i köket och nu såg jag att man gjorde samma sak i husdrömmar och att man drevade kring dörren. Kom på då att jag inte såg ngn isolering sticka ut när bygget nästan var klart, se bild, och jag har inte kunskapen om det behövs eller ej?
vår villa är av trä från 20-talet.
Tacksam för svar!
 
  • Nyinstallerad fönsterdörr i kök utan synlig isolering, vita köksskåp och marmorbänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det behövs på alla monteringar av dörrar/fönster oavsett byggnadssätt. Saknas det så bör ni kontakta firman som gjorde arbetet för att be dom åtgärda. Kan du ta en närmare bild nu när listen är borta?
 
H huggan skrev:
Det behövs på alla monteringar av dörrar/fönster oavsett byggnadssätt. Saknas det så bör ni kontakta firman som gjorde arbetet för att be dom åtgärda. Kan du ta en närmare bild nu när listen är borta?
Ok tack för snabbt svar! Listen är inte borta nu tyvärr, bilden är när arbetet var pågående men är nu ”klart”. Får kontakta byggarna då och se om det kan åtgärdas. Tack!
 
Ursäkta min fråga, men väldigt snygga dörrar! Vad är det för tillverkare? Jag är på jakt efter pardörrar ut till min altan
 
De får plocka bort listen och dreva helt enkelt. Inget jättejobb. I värsta fall får man byta listerna bara.
 
  • Gilla
Estelletiger
  • Laddar…
V Vickan F skrev:
Ursäkta min fråga, men väldigt snygga dörrar! Vad är det för tillverkare? Jag är på jakt efter pardörrar ut till min altan
Tack! Det är snickarglädje i gamla stan som gjort dörrarna. Massiva i kärnvirke och man kan välja till vilken typ av glas och vilka mått det ska vara. Dyrt blev det men fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.