Det är bara för dem att antingen riva eller sätta nytt på det gamla.
 
Haha, han har 30års erfarenhete av att göra dåliga jobb kanske. Seriöst skulle en av våra grabbar göra något sådant skulle han få en spark i arslet
 
Ring Byggkeramikrådet och ta dit en opartisk besiktningsman. Tänk bara på att det är ni som får bekosta besiktningen.
Stå på er och lycka till.
 
jag såg hur ert badrum ser ut och jag kan väl säga att inte ens på en utbildning skulle detta godkännas och än mindre av en yrkesman.

om man skall ta det från början så e plattsättning ett hantverk som inte alla hanterar och inget konstigt i det, men detta tar priset.

frihandsläggning är det ju då ingen maskin gör arbetet men man anänder sig i NORMALA fall av hjälpmedel i form av vattenpass, laser, rätskivor m.m. och om det göres korrekt så ser det inte ut i närheten av vad ni har fått.

visst har förarbetet en stor del i hur slutresultatet kommer att se ut och där kommer spacklingen in. själv föredrar jag att en målare spacklar de jobb som jag utför och måste godkännas av mig innan jag över huvud taget ens primar väggar och golv.

sen att symetrin i sättningen överrensstämmer med dörrar, fönster m.m. är av yttersta vikt för att ett behagligt helhetsintryck skall uppnås är också en viktig faktor.

fogbredden verkar även den vara på tok för bred

hur plattorna ligger mot väggen/golvet måste man vara noga med så att t.ex. ett hörn på en platta inte sticker ut som de flesta verkar göra för er.

med andra ord ett riktigt skitarbete av en okunnig "hantverkare"

vad medveten om nu detta rum e gjort med tätskikt så går det INTE att rätta till de områden som de e fel på, d.v.s. punktinsatser, för har man gjort hål på ett tätskikt så kan man inte reparera detså att det e 100 procentigt tätt, utan vad ni SKALL kräva är en total omläggning av hela rummet och kräv att få se arbeten som den nya plattsättaren gjort eller få referenser.

lycka till och stå på er
 
Vilken luffare, som har gjort den plattsättningen,
Om jag vore er skulle jag ta dit en besiktningsman.

P
 
Tja, återigen .... >:( Finns det ingen yrkesstolthet? >:(

Det blev bättre resultat när jag som lagom medelhändig gjorde mitt första försök att kalka med broschyrer som handledning.... 0 år i branchen och 0 utbildning alltså.

/pinebar
 
Tråkigt att det blir fel när man hyr in firma. Det är ju själva vitsen.
Hur mycket fel tolereras som praxis? Hur mycket fel tolererad du?
Jag får mycket beröm av mitt badrum. Alla som tittar tycker det är okej gjort. Jag själv tycker att det är slarvigt gjort med en massa småmissar här och där.
Tidigare husägare har satt det helt själv. Finns det någon "standard"?
 
Det mesta inom husbygge regleras i Hus-AMA (Allmän Material- och Arbetsbeskrivning), såsom toleranser på själva kaklet och på sättningen.
Sorgligt nog kan det se gode fult ut, men ändå vara inom ramarna för AMA.
 
Som ACME sa så är det tyvärr så att något som ser bedrövligt ut kosmetiskt faktiskt kan bli godkänt och jag vet av erfarenhet att det är svårt att få rätt i ett sådant här fall men håller med tidigare talare om att ni bör få en opartisk besiktning och ett utlåtande,
självklart ska du inte nöja dig med en prisreduktion!

Vill också påpeka att detta är ett vanligt resultat av "gör det självare" som vill göra underarbetet själva och sen begär/tror att den stackars plattsättaren kan utföra mirakel utan kostnad.. (jag vet att detta inte var fallet för dig )
 
tja kan hålla med om att det inte ser helt hundra ut,,men plattorna ni valt kallas för sydney och det ska vara typ 1 cm fogar ,det är även svårt för er att utifrån en utställning på höganäs föreställa sig slut resultatet
plattorna är i mina ögon super fula

mvh mattias
 
Vilka plattor är det som är sydneyplattan menar du? Inte de på vägg i alla fall. Och jag tycker inte det ser ut som att de som ligger på golvet är sydney heller. Fast jag håller med dig, sydneyplattan är inte vacker..
 
såg lite fel vid en hastig blick på fotona

men golvet är iaf grynna 97*97 vägg plattorna vet ej men dom ser tjocka ut ej som vitra arkitekt 10*10
 
Eva_N skrev:
Diskussion med företaget pågår. Det finns i princip inget att göra för att snygga till alla fel, om man inte ska börja om från början. Just nu känns det som det blivit mer skada än nytta att renovera. Vet inte hur länge vi kommer att stå ut med att se eländet. Kan någon tala om hur en plattsättare med 30 års erfarenhet kan få till detta?
De där såg inge vidare ut skulle va kul om du beätta vad de e för företag alla fall om du bygger i sthlms området;)
de där att de e ojämnt me vattenpasset bör alla fall va han som gipsade fönsterbrädans fel...
Men resten såg inte heller så kul ut...
Kan inte besiktignsmannen göra nerslag på jobbet??

mvh Danne
 
Det e synd att det måste bli så här, Men tyvärr så finns det alldesles för många firmer idag som har arbetare som kallar sig plattsättare, Men tyvärr så e det många av dom som inte borde göra det...

Ett ex, Ett stort företag i Sthlm som har 100 anställda där to.m dom anställa säger att ca 70 av dom inte ens borde får vara plattsättare eftersom dom igentligen inte har den rätta utbildningen, Men tyvärr e det så att företagen tar in sådant folk för att fylla upp på arbetsplattserna, Och resulatet blir tyvärr som i ditt fall...

Men stå på dig, Jag och många andra plattsättare blir bara glada ifall dom försvinner, För även vi för lida för deras skull, då vi tvingas jobba med sådana personer ute på byggerna och ifall då 1 av 5 plattsättare gör bra ifrån sig så får även den personen som är värdig att kalla sig plattsättare skylden för dom andras arbeten då chefen tyvärr inte ser allt, utan oftast bara det dåliga då chefen måste rätta till detta, Och chefen har då ingen anning om vem som gjort vad...

och tyvärr så har det hänt mig, Men vad ska man göra, En sak e iallafal säker, Jag somnar bstolt varjekväll då jag vet att jag lämnar bra jobb ifrån mig...
 
Ärligt talat.
Det bilderna visar hade du kunnat göra bättre själv med en gratisinstruktion från vilken kakelbutik som helst och några plattors övning. Det var lite av det värsta jag sett, faktiskt. Jag hade kört järnet ända in i juridikens återvändsgränd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.