Hej,
Jag undrar om det är några här som köpt fritidshus från Boro hus i Stockholmstrakten?
Vad är era erfarenheter?
Ngt särskilt jag bör tänka på?

Har ni andra förslag på fritidshusföretag som har totalentrepenad?
Tacksam för info
 
Hej vi har byggt ett Boro hus Tredje Tunet 70m2 .
De har tot.entreprenad eller delad entrp.
Vi valde själva vvs/el/grund med källare /gjutning av platta/kakel mosaik/plåt tak funka jätte bra.
Borohus byggare var sådärde de tog in en egen företagare han bidrog till ökade kostnader tyvärr.
Huset är annars toppen väl planerat vi vände på hela huset bytte ut en heldel och lade till lika mycket.
 
Chevaufx534 Chevaufx534 skrev:
Hej vi har byggt ett Boro hus Tredje Tunet 70m2 .
De har tot.entreprenad eller delad entrp.
Vi valde själva vvs/el/grund med källare /gjutning av platta/kakel mosaik/plåt tak funka jätte bra.
Borohus byggare var sådärde de tog in en egen företagare han bidrog till ökade kostnader tyvärr.
Huset är annars toppen väl planerat vi vände på hela huset bytte ut en heldel och lade till lika mycket.
Tack för ditt svar!
Som jag förstår det så har ni valt delad entrepenad?
Gjorde ni valet att "göra " plattan själva efter att ni fått offerten pga av det verkade dyrt eller hade ni tänkt göra det ändå?
Skönt att ni är nöjda med huset ! Hoppas ni får många härliga år där.
Är det ngt annat du vill tipsa om som kan vara bra att tänka på?
 
Hej.ja vi hade delad entrp.Vi byggde del av källare med golvvärme även i resten av huset vi tog och flyttade badrummet till ett större sovrum .Vårat stora sovrum är lite trångt.Annars välisolerat bra fönster bra energi cop värde.
 
J jessi1122 skrev:
Tack för ditt svar!
Som jag förstår det så har ni valt delad entrepenad?
Gjorde ni valet att "göra " plattan själva efter att ni fått offerten pga av det verkade dyrt eller hade ni tänkt göra det ändå?
Skönt att ni är nöjda med huset ! Hoppas ni får många härliga år där.
Är det ngt annat du vill tipsa om som kan vara bra att tänka på?
Ja vi tog offert på alla jobb.ja de kostade dyrt men värt i slut ändan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.