Min andra hälft brukar sova inne i ett annat rum vid tidig arbetsdag för att inte dra igång resten av familjen i onödan. Men då vi även har en klocka på väggen släpar vi fram å tillbaka den pga tickandet.

Att hitta digitala klockor till väggen verkar inte helt lätt om man ska komma under hundringen och den inte ska lysa upp för mycket.

Finns det några billigare klockor som inte tickar? Eller kan man typ isolera urverket på nått vis? :)
 
E eshus skrev:
Clas O har några som de skriver är tystgående (har ingen själv), t.ex. denna till 99 kr:
[länk]
Classes urverk är också väldigt tysta så kanske kan ni bara byta urverk i er nuvarande klocka. Jag har gjort det och är väldigt nöjd.
 
  • Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
Jag tror att alla Ikeas klockor har samma tysta urverk.
 
  • Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
Har länkade Tjalla klockan på väggen i en av mina söners rum. Perfekt. Hade nån annan variant från Ikea innan. Tröskverk. Slängde ut den illa kvickt.
 
  • Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
Men de har bytt urverk i alla klockor verkar det som. Även den billigaste 20kr klockan är tyst. Urverken är i standardformat, så urverket i en 20kr klocka kan sannolikt monteras i en gammal klocka om man vill det.
 
  • Gilla
Cheerbabe och 1 till
  • Laddar…
Det svåra är att hitta en tyst klocka som också ställer tiden mot Frankfurt. Letade ett tag, hittade nån, men sen kom annat mellan så den blev inte beställd (ännu). Jag föredrar klockor där jag inte behöver ställa om tiden själv.
 
Så avancerat behövs nog inte, även om det varit spännande att slipa ställa klockan..
 
TiborK TiborK skrev:
Det svåra är att hitta en tyst klocka som också ställer tiden mot Frankfurt. Letade ett tag, hittade nån, men sen kom annat mellan så den blev inte beställd (ännu). Jag föredrar klockor där jag inte behöver ställa om tiden själv.
Automatiska urverk finns på Clas Olson!
 
Får jag fråga varför man vill ha en väggklocka i sovrummet? Eller någonstans för den delen...
 
F falkn skrev:
Får jag fråga varför man vill ha en väggklocka i sovrummet? Eller någonstans för den delen...
För att man vill ha reda på aktuell tid?

Själv har jag en klocka i sovrummet som visar tiden med att lysa siffrorna i taket, en liten klocka i badrummet och en stor i köket.
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
#12, Jo radiokontrollerade klockor finns på Classe (och en massa andra ställen). Tricket är att hitta en klocka som är både tyst och radiokontrollerad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.