En TS drar igång en tråd om problem x.
Mängder av forummedlemmar kommer till undsättning med teorier och lösningar.

Problemet x kvarstår dock och tråden blir lång.

Nyfiket läser jag vidare i hopp om ett lyckligt slut och lite ny kunskap men efter att jag tragglat igenom hela, ofta långa, tråden så slutar bara inläggen och jag vet inte mer än när jag började läsa.

Bara jag som irriterar mig på det?
 
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Visst är det irriterande men jag kan också förstå en TS som ställer en fråga och sen inte har möjlighet att besöka forumet på 1-2 dagar för att då mötas av 50 - 100 inlägg där hälften handlar om något helt annat eller är en diskussion mellan två andra medlemmar om den enes liknande problem. Det är då lätt att ge upp om man inte är en van forumanvändare.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Visst är det tråkigt. Bara att acceptera att många inte tänker på att "berätta hur det gick" då de efterfrågat hjälp. Oavsett om lösningen kom från en forummedlem eller någon annan stans ifrån finns det ju alltid något att lära för oss andra.
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Visst är det irriterande men jag kan också förstå en TS som ställer en fråga och sen inte har möjlighet att besöka forumet på 1-2 dagar för att då mötas av 50 - 100 inlägg där hälften handlar om något helt annat eller är en diskussion mellan två andra medlemmar om den enes liknande problem. Det är då lätt att ge upp om man inte är en van forumanvändare.
Sant. Ändå tycker jag att forumets medlemmar är hyfsat duktiga på att hålla sig till ämnet.
 
fia_mstd fia_mstd skrev:
Visst är det tråkigt. Bara att acceptera att många inte tänker på att "berätta hur det gick" då de efterfrågat hjälp. Oavsett om lösningen kom från en forummedlem eller någon annan stans ifrån finns det ju alltid något att lära för oss andra.

Precis så jag tänker också :D
 
Kanske kunde byggahus skicka en påminnelse till de som startat trådar efter en viss tid.
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
XKCD är en personlig favorit så jag droppar den här lite halvt off topic:

[länk]

I can relate to that (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.