Hej

jag har en Electrolux RealLife XXL (ESL65070R) som hr börjat stöka för mig. Det verkar bara uppstå i samband med att jag kör det hårda programmet, 70 grader. I slutet av programmet, gissar att det är i samband med sköljning alt innan tork. Pumpen slutar inte gå utan fortsätter tömma tills den tillslut varnar för problem med tömning. Öppnar jag maskinen så fortsätter den tömma och jag måste stänga av för att det ska sluta. Kör jag auto programmet så är det inga problem utan den kör klart hela programmet. Då maskinen är inbyggd på ett lite klumpigt sätt så har jag inte orkat dra ut den..

Någon som har en idé på vad som kan vara problemet?

Electrolux RealLife XXL diskmaskins typskylt med modell och specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Mesta tyder på överfyllning men borde du få felkod i30
Troligen en eller flera slangar som är ruttna
 
Har inte någon display på maskinen utan det är lampan för tömning som blinkar. Känns märkligt att den rullar fint med annat program men om du misstänker dåliga slangar så får jag nog försöka dra ut den och kolla..
 
A
Blinkar den tre gånger och ett längre uppehåll?
 
Körde precis ett ”auto” program, gick som det skulle. Sen körde jag de tuffa programmet och då samma problem igen. Lampan för tömning blinkar långsamt i samma hastighet samtidigt som pumpen fortsätter gå.
 
A
intern läcka
dåliga slangar mellan sump och pumpar
 
Tack för snabbt svar, finns det något jag kan/bör kolla på att försöka lösa eller är det bara att hiva ut och köpa ny? Den har ju några år på nacken..
 
A
Titta innanför sidorna och socklen ev plocka bort bottnen för att uppskatta skadorna omfattning.
 
Hej,

fortsatt samma problem. Maskinen kör fint på autoprogram men på det hårda så ställer den sig i tömningsläge. Pumpen fortsätter köra och den piper konstant, även om jag öppnar luckan. Har öppnat upp den men kan inte hitta att det är någon vattenläcka

har även försökt blåsa genom slangen till pressostaten och det verkar vara fritt. Någon som har idéer på något jag kan göra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.