Lite spekulativt kanske, men skulle vilja ha tips och kloka råd kring införskaffandet av ett mindre passersystem.

Kodlås med rfid-läsare (EM helst) och någon slags central som styr ett motorlås eller liknande. Behöver egentligen inte klara mer än ~100 användare och endast en enda dörr. Behövs ingen koppling till larm eller något annat lull-lull. Fördel om det finns ett API och inte är för dyrt. Ska gärna också vara lätt att handha, ingen lokal SQL-databas eller sånt som en del system kan ha där man bara kan administrera från en viss dator.

Finns det några sådana basic-system på marknaden? Prisnivå?

Eller tips på bra begagnade system att hålla ögonen på om de ex skulle dyka upp på Tradera?

Har erfarenhet av Assa Rx, Rco R-Card M5 och kollat lite på begagnade äldre Bewator Entro.
 
Kolla på iloq.com det kan kanske vara något? Vi har det på skytteklubben.
 
I icho skrev:
Kolla på iloq.com det kan kanske vara något? Vi har det på skytteklubben.
Vad har kostnaderna varit i ert specifika fall? Uppstart och per år? Googlade lite och det verkar som om man är bunden av deras moln-lösning plus nycklar som kostar ~250:-/styck? Det är ett steg upp från EM-taggarna som vi köper från Kina för ~1.5:- i dagsläget kan man säga.
 
Sitter inte ibstyrelsen så jag har ingen insyn i sånt. Men vi har en dörr och ca 50 medlemmar, så det kan ju inte vara allt för dyrt.
 
Du kanske kan titta på Axema det är ett system man ser ganska ofta och som verkar vettigt för många fall.
 
GK100 GK100 skrev:
Du kanske kan titta på Axema det är ett system man ser ganska ofta och som verkar vettigt för många fall.
Ok. Verkar lite prisvärdare än ex Assa. Axema Vaka dörrcentral B18 verkar intressant om man väljer att köpa nytt.
 
Jag köpte en sån här(Fast direkt från kina, ca 2500kr totalt om jag minns rätt).
http://www.awsab.se/dorrcentral_med_en_kortlasare_och_tagar

Sen tillkom ca 2500kr för att byta låskista och slutbleck.
Används till ett lokalt gym, och jag är mycket nöjd. Inget krångel alls under de åren den varit i drift.
 
Axema och deras Vaka system ska du då satsa på. Driftsäkert, prisvärt.
Hanteras via webläsaren och dess java protokoll. Du surfar in på systemets ip adress för att administrera systemet. Inga licenskostnader m.m
 
  • Gilla
bjornhallberg
  • Laddar…
Salto space?

Varför EM?
 
F finkelzvin skrev:
Jag köpte en sån här(Fast direkt från kina, ca 2500kr totalt om jag minns rätt).
[länk]

Sen tillkom ca 2500kr för att byta låskista och slutbleck.
Används till ett lokalt gym, och jag är mycket nöjd. Inget krångel alls under de åren den varit i drift.
Har du nån aning om vart i Kina den köptes ifrån?

M Matte_BD skrev:
Salto space?

Varför EM?
Ska kolla på det.

Vi har EM-taggar sedan tidigare plus en hemmasnickrad lösning som också tar just EM-taggar. Vi kan absolut byt teknik, men det måste vara rätt billiga taggar. Plus att det ska finnas (billiga) läsare etc som går att koppla till ESP8266, Arduino o dylikt. Vi har denna ex: https://www.electrodragon.com/product/125khz-rfid-long-distance-module-40cm-serial/ ... jag inser att detta är lite speciella krav med begränsad budget ...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.