Hej!
Hoppas ni kan hjälpa mig med en fundering.

jag skulle vilja hänga upp en sån utdragbar tvätthängare i väggen. Det är inget kakel/klinker på väggen.

går det att borra i väggen? Något särskilt att tänka på isåfall? Har ju hört att man helst inte ska borra i våtrumsutrymme?
 
De flesta material går att borra i ? Allt beror mest på en massa annat. vad är det för material tex?
 
Ser inget problem med att montera en torkställning i tvättstugan. Utgår från att tvättstugan används normalt och att du inte spolar vatten på väggytor med slang/munstycke etc.
 
Vet inte vad materialet heter.. Dålig på det där.
Det är bara för att byggherren sa att det inte är rekomenderat att borra i våtutrymmen. Därför jag blev lite osäker. Men jag gör nog det iallafall.
 
jo fast du kanske vet om det är betong, tegel eller en skivvägg. Man lär ju veta det för att kunna fästa allting korrekt också. Olika material olika typer av plugg.
 
En tvättstuga är vanligtvis inte ett våtutrymme på samma sätt som badrum. Det är vanligt att man inte har tätskikt på väggarna. Om du ändå har plastmatta på väggarna kan du enkelt täta borrhålen med lämplig våtrumsfog innan du sätter dit skruvarna, så lagar du tätskiktet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.