Här kan ni läsa mer om Eksjöhus och jämföra dem med andra hustillverkare.
 
T
Ville ha en offert för vårat hus, säljaren lös med sin frånvaro. Så det blev inget Eksjöhus.

Oseriöst!
 
Jag har två grannar som de senaste åren byggt med Eksjöhus.
Ett Prio Ett och ett Soludden.
Har inte hört att de är missnöjda med något som gäller byggena.
 
EN kund till Eksjöhus byggde sitt nya hus nånstans i stockholm/ Mälardalen för drygt 1,5 år sen .
När jag vart kontaktad för att hjälpa till hade entrepenören som byggt huset lämnat huset för vind och våg med ett besiktningsprotokoll som var ganska lång , där div plåtarbeten var med .
Eksjöhus hade rekommenderat entrepenören som hade byggt flera hus åt dom tidigare så det lät som en vettig ide tyckte husköparen . Det var bara det att entrepenören hade inte byggt några hus tidigare så det vart pannkaka för husköparen .
Eksjöhus tog inget ansvar förrän 1 år senare efter tjat och diskussioner med husköparen. När vi gick in för att hjälpa till så bisiktades taket av oss en gång till , vi dömde ut det och ville att det skulle göras om , om vi skulle lämna fulla garantier . Vi lämnade offert . Dock tackade eksjöhus nej till oss , vet inte hur det gått senare .
Dock fick jag höra många mardrömshistorier från husköparen om säljaren som sålde in en husdröm och dom fick en halvfärdig friggebod
 
S
Vi byggde med Eksjöhus för några år sedan. Det var ett rent nöje. All den oro vi hade innan försvann direkt. Men jag tror att det är oerhört personberoende. Säljaren är nyckelpersonen. Vi byggde i Uppsala
 
S
Ja så är det nog också. Därför var det bra för oss att säljaren ringde upp oss och påminde om saker i processen. Han var ett bra stöd.
 
StefanEriksson skrev:
Välj ett annat företag till ditt livs största affär.

Detta företag är grovt oseriösa.

Var med i programmet insider för ett antal år sedan.

Vår egen erfarenhet är den samma, grovt oseriösa. Ni skulle antagligen inte tro på vad jag skriver om jag skulle berätta vad vi har varit med om.

Undvik för ditt eget bästa, sämre kan det inte bli !
Om du ska ge referenser på företag måste du ha en korrekt och fullständigt ifylld profil, annars måste vi tyvärr radera ditt inlägg. Den här regeln har vi för att kunna verifiera att det inte är en konkurrent eller fd. anställd som vill smutskasta företaget (vilket händer ibland). Tack på förhand.

/Moderator
 
Byggt Eksjöhus i Norra Halland, överlag nöjda med hustillverkaren, entreprenören och dess hantverkare under all kritik, aldrig sett någon värre utfört arbete av målade väggar eller golvläggning. Dessutom avigt inställda till att åtgärda fel, inte ens när man visar lister som blivit målade med den mörka väggfärgen, uppenbarligen miss, och där målaren i efterhand försökt dölja det genom att måla vit färg över anser han att det är hans fel utan skyller på att han blir hemmablind, väggfärg är stänkt upp i tak, lister som har färg som runnit och torkat in, penseldrag syns över hela väggar osv osv
Slarvigt målade vägglister där mörk väggfärg har stänkt på listerna, med vita övermålningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
Vårflod och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.