Hej
Har en fukt skada som vi inte hittar orsaken till.
Vi byggde en ny del på huset för några år sedan och jag har trott att det kommit in fukt i skarven mellan nytt/gammalt. Tex när snö blir liggande och smälter. Vi har tittat på vind och yttertak men inte sett något.
Nu renoverar vi badrummet och har du brutit upp brädan ovanför det synliga fuktspåret.
Bilden ser värre ut än det är. Snickarna hittar inte heller något på vind eller taket. Brädorna ovan det synliga läckaget ser också torra ut. Allt runt om är verkar torrt och har inga spår av fukt. Dock verkar det vara en mus motorväg. Funderingen är nu om de har hörnet som sin kiss toalett och att det är kiss som rinner ner.Det har aldrig varit blött på golvet och jag har heller inte känt någon fukt men man ser missfärgningen. Något som råkat ut för liknande? Kan det vara rimligt att detta kommer från möss?
 
  • Bild på en bräda med fuktspår och mus spillning i ett hus, indikation på möjligt skadedjur och fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit hörnvägg med missfärgning och tydliga fuktspår som rinner nedåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skade i träkonstruktion med synliga fuktspår, isoleringsmaterial och nedsmutsning som kan vara från gnagare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OXYD
Läcker fuktig inomhusluft ut från bostaden och kondenserar?
 
Oj, hur kan man kolla det? Syns inget runtom alls.
 
OXYD
C Chrille_f skrev:
Oj, hur kan man kolla det? Syns inget runtom alls.
Bara en tanke. Eftersom det är mellan nytt och gammalt så kan diffspärren och isolering vara otät där. Har man dåligt undertryck i bostaden så kan luft leta sig ut. Då detta är ett badrum så genereras mycket fukt.
 
  • Gilla
Traknagg
  • Laddar…
Möss kissar oerhört lite, troligare är absolut någon form av kondens eftersom ni inte hittat något utifrån.
 
Tack för alla svar. Fick hit Ocab i dag och allt är torrt och ingen källa hittades. Jag får hålla uppsikt och se när det dyker upp nästa gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.