Vi får helt enkelt skriva under våra fakturor och sända dem vidare till banken som betalar fakturan till entreprenören. Då bygger vi inte nytt men till och om och använder oss av en totalentreprenad (som i och för sig är på väg åt he-vete men ändå >:()
 
Vi ringde eller mailade banken och sa hur mycket pengar de skulle föra över till vårt konto och vad de skulle gå till. Sedan betalade vi fakturorna på nätet.
 
Vi bygger nytt och har själva anlitat alla hantverkare, kanske skulle man köpt klocka och kalender oxå till dem ;D

Vi skriver på ett papper som vi själva utformarr om hur mycket pengar vi vill åt och vad de går till
( Bil, ny tv, osv ) ;D ;D ;D

Det funkar bra, vi har SEB
 
F
Lucky look skrev:
Vi bygger nytt och har själva anlitat alla hantverkare, kanske skulle man köpt klocka och kalender oxå till dem ;D

Vi skriver på ett papper som vi själva utformarr om hur mycket pengar vi vill åt och vad de går till
( Bil, ny tv, osv )  ;D ;D ;D

Det funkar bra, vi har SEB
En stilla fundering bara; Har ni inget krav från banken på kopior av fakturorna från hantverkarna?
 
Vi skickar fakturorna i original underskrivna av båda och sen betalar banken fakturorna åt oss. Vår bankman har också varit ute och titta på bygget så han vet att det blir något hus.

Jag vet inte om vi skulle kunna få pengar utan fakturor, det är möjligt att det skulle gå det också.
 
Det verkar vara olika även inom samma bankkontor, våran första bankkontakt skulle fixa så att vi fick ett konto där vi bara skulle säga till när vi ville ha pengar insatta. När denne gick på mammaledighet fick vi en ny kontakt som vill att vi skall skicka in fakturorna så betalar hon samt skickar kvitton hem till oss.
(Eventuella Gnosjödollars skulle fixa sig ändå på något vis.....) :-X
 
När vi fick vårt kreditiv till vår renovering så ville banken först att vi skulle sända in fakturerna till dem för betalning. Men så ville ej jag ha det, utan pengarna på konto när jag vill för det är inte allt man kan få på faktura.
Banken förstod detta så när jag ringde så förde de över xx summa pengar till mitt konto, när jag fick faktura så kunde jag välja att själv betala eller skicka till banken.
Alla kvitton är sparade för senare redovisning men än har de inte begärt att se dem.
Vi sa till banken att vi kommer att handla där vi kan få det billigast ev. utom lands och där funkar inte faktura.
Det är ju trots allt vi som kund som ska betala även om det är lånade pengar, detta förstod vår bank SP Finn i Lund.
Brorsan har samma bank fast ett annat kontor de begär inga kvitton så det är lite olika men prata med banken så kommer ni säkert fram till en lösning som passar er.
 
fredrik_o_sara skrev:
En stilla fundering bara; Har ni inget krav från banken på kopior av fakturorna från hantverkarna?
Nej inga direkta krav faktiskt, men i ärlighetens namn så lämnar vi in fakturor på de stora posterna såsom byggsatsen och snickaren men dock inga krav från banken, gör lite vid sidan om, målning, el och lite sådant, vår bankman sa att de är ju inga skattejurister så visst funkar det att göra så
 
Vad bra det ska bli med SEB!
Pool, ny soffa, nytt matbord , nytt.... ;D ;D ;D ;D
 
Vi fick ett konto som byggkrediten ligger på . Sköter allt själva, banken kollar inga fakturor alls. Vi betalar endast ränta på de utnyttjade pengarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.