T test1 skrev:
Tyckte att love framstod något passivt aggressiv mot sin tjej och samtidigt totalt undergiven. Tråkigt att se. Kanske är det så att mannen måste leda för att förhållandet ska hålla i längden.

Men, det blev fint! Jag hoppas att de får många lyckliga år tillsammans .
Hehe... nä där hade han inte mycket att säga till om.
 
  • Haha
  • Gilla
Pankow och 1 till
  • Laddar…
O Oxymoron skrev:
Nej, du är verkligen inte ensam. Jag tyckte insidan blev väldigt trist. Det saknas liv i väggarna, det kändes platt.

FIn fasad, död insida.

Stelt, grått och livlöst. Enda tapeten jag såg satt i taket på biblioteket. Hon pratade om en i hallen också men den fick vi aldrig se. Så den fanns nog aldrig.
Ett par av dörrarna var fortfarande oskrapade, bl.a. en vacker grön eller gul på ovanvåningen Antar att den skulle målas vit den med....
 
  • Gilla
Mach77777
  • Laddar…
D Daniel Kron skrev:
Hehe... nä där hade han inte mycket att säga till om.
Fick samma vibbar direkt. Verkade som han hade gett upp långt innan dom började renoveringen. Damen kanske var lite dominant och har humör eller så var han en född icke-alfa-hane, eller både och, eller så ska man inte tro på allt man hör och ser på tv, svårt detta.... :thinking:;)
 
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Tycker att taket inte passar alls, ser ut som en sommarstuga. Fasaden var däremot extremt snygg och den skulle jag gärna haft själv.
Precis. Pressade plastplattor. ?!
2 å en halv mille in och så inte byta taket!?? Här tänkte de inte alls.
 
Redigerat:
Anna_H Anna_H skrev:
Gick in här enbart för att skriva just det.
En styggelse!
 
misingen misingen skrev:
Precis. Pressade plastplattor. ?!
2 å en halv mille in och så inte byta taket!?? Här tänkte de inte alls.
Nä, det verkade som en hel del saker inte tänktes igenom alls ..

Varför lägga pengar på en gigantisk uteplats när man har järnvägen på ena sidan och ett industriområde på andra?
Och totalt strunta i att renovera entren, som var jättecharmig ...
 
  • Gilla
KatKa och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fick samma vibbar direkt. Verkade som han hade gett upp långt innan dom började renoveringen. Damen kanske var lite dominant och har humör eller så var han en född icke-alfa-hane, eller både och, eller så ska man inte tro på allt man hör och ser på tv, svårt detta.... :thinking:;)
Det kan ju vara så också att klippningen ville få fram just det.
Sedan så vet jag att det finns många män som inte är speciellt genuint intresserade av exakt hur det ser ut.
Man är nöjd om det ser lite fint ut. Prioriterar garaget eller kanske fiske och annat.
Han sa ju inledningsvis att han prioriterar gitarrerna och köket.

Vi får väl hoppas att det är lite mer åt det hållet och att han inte har blivit överkörd.

För min del hade det slutat med skilsmässa av att bygga hus med kvinnan i det här programmet.
 
  • Gilla
claym och 2 till
  • Laddar…
Aldrig sett det här programmet innan man Gert Wingårdh är ju bara för dryg. Man vill stänga av TVn varje gång han öppnar munnen.
 
  • Gilla
Pankow och 1 till
  • Laddar…
För min del hade det slutat med skilsmässa av att bygga hus med kvinnan i det här programmet.[/QUOTE]
Huddingebo Huddingebo skrev:
Det kan ju vara så också att klippningen ville få fram just det.
Sedan så vet jag att det finns många män som inte är speciellt genuint intresserade av exakt hur det ser ut.
Man är nöjd om det ser lite fint ut. Prioriterar garaget eller kanske fiske och annat.
Han sa ju inledningsvis att han prioriterar gitarrerna och köket.

Vi får väl hoppas att det är lite mer åt det hållet och att han inte har blivit överkörd.

För min del hade det slutat med skilsmässa av att bygga hus med kvinnan i det här programmet.
Hon gick in, sade "jag vill kunna se det lilla runda fönstret. "Vi" =du måste riva bort innertaket. Han fick ett helt lass mög över sig och sen gick hon INTE in och hjälpte till utan hon gick ut och snyftande i ett videoklipp!!

Men det var kanske bara TV som ville skapa lite drama.
 
  • Gilla
Pankow och 1 till
  • Laddar…
T toffeh skrev:
Aldrig sett det här programmet innan man Gert Wingårdh är ju bara för dryg. Man vill stänga av TVn varje gång han öppnar munnen.
Han är ju hela behållningen av programmet! (sans kindpussarna)
Den nya sidekicken importerad från Antikrundan ger mig huvudvärk dock... :)
 
  • Gilla
jocke31 och 7 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Dieselloken har ett skönt sound så det är bara att njuta
Ja innan 22 =) När jag somnat så är det inte alls skönt ljud. Det skönaste ljudet någonsin påjärnvägen är de gamla ångloken, brukar gå någon gång per år sträckan klippan till kristianstad.
 
Sorgligt att se hur de massakrerade det vackra huset! Själlös inredning. Värst var glasdörrarna ut mot baksidan. De gamla fönstren hade förmodligen kunnat bevaras och isoleras med extra fönster på insidan.
 
  • Gilla
Anna Frances och 9 till
  • Laddar…
Bjor Bjor skrev:
Det verkade inte finnas nå kunskap om byggnadsvård, bara kunskap om nybygge metoder och utseende. Det blev helt förstört enligt mig. Och dom nya fönsterna var inte vackra, men jag kan förstå dom till en viss del. Men fönsterna skulle bli mycket finare om dom inte var så kritvit. Jag har lika nära till gärnvägen som dom, fast det går i genomsnitt ca 2 tåg i timmen och inte 6 tåg som det nu är där. Och jag har fönster från början av 1800-talet och det fungerar bra, märker inte av det så mycket.
Ja, de dödade mer eller mindre husets själ när de massakrerade de gamla fina fönstren med munblåst glas. Om man nödvändigtvis var tvungen att byta hade nedtonade fönster i den gamla grågröna nyansen passat in mycket bättre. Själv hade jag nog försökt komplettera befintliga fönster med nya extra innanfönster/bågar med ljudisolerande glas och sett till att glasen inte var helt parallella med rejäl luftspalt - det kan ljudisolera väldigt bra.
 
  • Gilla
Anna Frances och 4 till
  • Laddar…
harry73
Jag trodde först att det var dom som renoverade huset.
Tre personer med ovanliga kläder och smink sitter framför en tom teaterlokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen läste jag en gång till
 
  • Gilla
  • Haha
Noseone och 12 till
  • Laddar…
Microkatten
Jag har oerhört svårt för att se på när någon sätter tigersågen i gamla fina fönster och sedan ersätter dessa med klumpiga kopior och perspektivfönsterdörrar. Varför sparade de inte de gamla fönsterna åtminstone så det gick att återställa?

Fantastiskt fint hus annars, innan renoveringen. De målade i alla fall inte allting vitt inomhus.
 
  • Gilla
Anna Frances och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.