Hej,

Har nyligen noterat några såna här flygfän i lägenheten och undrar om någon kan identifiera vad det är för typ av insekt?

Inte upplevt att de skapat någon fysisk skada än, tror ni att sanering krävs i lägenheten?
 
  • Liten insekt på en beige vägg för identifiering angående eventuell sanering behov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Liten insekt på en otexturerad vägg, svårt att identifiera art från bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En insekt på en vägg i inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Det finns 25000 insektsarter i Sverige. Utan de skulle vi svälta ihjäl.
Om denne anonyme gynnare inte biter dig eller dricker upp din pilsner finns det ingen anledning till att du skall fylla din bostad med giftiga kemikalier.
Bilderna är dessutom så suddiga, att det blir svårt med en art bestämning.

Simma lugnt.

Staffan
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Undrar om tråden är så seriös ;)
Och ny på forumet med "joker" i namnet.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Ser ut som klädesmal. Kika på Anticimex sida där finns info och malfällor att köpa.
 
A AndersS skrev:
Undrar om tråden är så seriös ;)
Och ny på forumet med "joker" i namnet.
Vet inte riktigt vad din poäng är. Det är inte så att jag älskar att diskutera skadedjur på min fritid. Därav skapade jag ett konto för att ställa en fråga till förhoppningsvis mer kunniga personer än jag inom området.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det finns 25000 insektsarter i Sverige. Utan de skulle vi svälta ihjäl.
Om denne anonyme gynnare inte biter dig eller dricker upp din pilsner finns det ingen anledning till att du skall fylla din bostad med giftiga kemikalier.
Bilderna är dessutom så suddiga, att det blir svårt med en art bestämning.

Simma lugnt.

Staffan
Okej, tack Staffan för svar. Vet att bilderna inte blev de bästa, men upplösningen ändras tyvärr när jag laddar upp de från telefonen.
 
Staffans2000
J joker90 skrev:
Okej, tack Staffan för svar. Vet att bilderna inte blev de bästa, men upplösningen ändras tyvärr när jag laddar upp de från telefonen.
Insekter finns lite här och där, och ibland blir de frivilligt eller inte, inneboende hos oss.
Har snyltgästen väldigt många kompisar med sig? Om inte, sätt ett glas över honom eller henne. Skjut sedan försiktigt in ett styvare papper mellan glaskant och vägg. Och vips är han fången för omedelbar transport till ett liv utomhus.

Simma lungt.

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.