Nu had vi 2 badrum. Ett med mattor på golv och väggar och ett med kakel klinkers. Båda sen 70 talet.
När jag sitter och tittar på idéer så ser jag vanliga väggar. Målade.. Kan man få det på nåt vis? Vad är det för väggar/material.
Jag vill nänligne måla I varma färger. Där. Inne. Hade väv på ett badrum jag gjorde för. Många år sen. Men vill inte ha det mönstret utan mer platt som en vägg om ni förstår. Tex bifogar bild

Om man gör om I badrummet helt och man har rör för dusch toa bidé handfat osv. Vad går att flytta och ändra? Skulle vilja byta plats på nåt.
 
  • Ett badrum med varma orange väggar, handdukshängare, fönster och växtdekor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Visst finns det målade våtrumslösningar. Se mer på https://www.vatrumsmalning.se/

Vill du byta plats på rör och avlopp ringer du till en VVS-installatör.
 
BirgitS
När man renoverar badrum är det normalt att man tar bort befintliga väggar och golv eftersom de inte uppfyller dagens krav på stabilitet och då är det lätt att dra om rören. Det finns även krav på att inget annat än avloppsrör får gå genom golvet, utan rören med varmt och kallt vatten ska komma fram ur väggen för att minimera risken för vattenskador.
 
  • Gilla
AlwaysAndForever
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När man renoverar badrum är det normalt att man tar bort befintliga väggar och golv eftersom de inte uppfyller dagens krav på stabilitet och då är det lätt att dra om rören. Det finns även krav på att inget annat än avloppsrör får gå genom golvet, utan rören med varmt och kallt vatten ska komma fram ur väggen för att minimera risken för vattenskador.
Aha. Okej bra tack.
 
Vi har precis byggt ett helt nytt badrum där vi har målade väggar i halva rummet. Tror att väggarna är byggda på exakt samma vis runt om men just i dusch och närmst duschen behöver du har kakel tror jag, sen körde vi med jotun lady våtrumsfärg, den kan du bryta och finns i matta nyanser om man inte vill ha det glansigt som våtrumsfärg normalt sätt är. Vi är supernöjda ✌️
 
BirgitS
Johan Van Kuyl Johan Van Kuyl skrev:
Vi har precis byggt ett helt nytt badrum där vi har målade väggar i halva rummet. Tror att väggarna är byggda på exakt samma vis runt om men just i dusch och närmst duschen behöver du har kakel tror jag, sen körde vi med jotun lady våtrumsfärg, den kan du bryta och finns i matta nyanser om man inte vill ha det glansigt som våtrumsfärg normalt sätt är. Vi är supernöjda ✌️
Det finns målade system som är godkända även i duschen.
 
Finns även mattor som är helt enfärgade. Dessa går sedan att måla på efter några år om man tröttnar på orginalfärgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.