Hej
Ska limma upp Tassoglas G100v med Beckers Våtrumsgrund och följa deras anvisningar.
En fråga är om väven ska överlappa från tak till vägg med x antal cm? Om ja, var står den informationen? Samt behöver jag lägga något i skarven tak vägg?
Tak och vägg i ett utrymme under renovering med synlig våtrumsväv applicerad och delvis målad för att visa förberedelser inför limning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
Det finns inga krav på tätskikt i tak så det vore underligt att börja oroa sig för tak-vägg-skarven. Vatten rinner ju heller inte uppåt så avsaknad av krav på tätskikt är väldigt förklarligt.
 
Vi har duschhörnan under snedtaket, så viss stänk lär det bli.

Hur går man tillväga efter gipsningen normalt med badrum?
Vore egentligen skönt att slippa väv i taket, men enligt Beckers instruktioner ska man måla på vävtapet för att det ska bli vattentät. Men det kanske gäller väggar utan tätskikt där Beckers system ersätter typ Kiilto våtrumsfolie?
 
Oinredd duschhörna i renoveringsfas med gipsskivor och olika byggverktyg och material på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har vi duschhörnan.
 
Hörn eller tak/vägg- vinkel ska inte överlappas, den ska fogas med speciell våtrumsfog.
Våtzon 1: Där ska det vara väv till 220 cm ifrån golv, därför ska du ha väv i snedtaket om du ska följa anvisningarna.
Nu har jag bara gått kursen för Alcro, men antar att Beckers är ungefär samma...
 
Jag har inte ens 220 till tak, kanske 215 är mer där jag hamnar.
Alltså ska jag köra med vävtapet
Men ska jag foga efter att ha målat tak och lagt tätskiktet på väggarna?
 
Ja, innan färdigstrykning (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.