Har lagt c:a 900.000 tusen och gjort allt i själv förutom grävandet.
Då har jag ett inflyttningsklart hus på 180 kvm + ett inbyggt dubbelgarage.
 
Bobba, 900 000 kr. Imponerande lite, men ni har inte glömt och isolera och såna grejor. ;D ;D

Vi byggde nytt för 2,5 mkr, och då har vi gjort mycket själva. Enplansvilla om ca 155 kvm i lösvirke.

Ola
 
Har spenderat 1,3 mkr, har gjort 95% själv på en lösvirkes kåk 150m2 "ganska" påkostat.
 
Jag räknas väl till gruppen "allmänt händig".
Min kåk har tagit ung. 1,5 år, bor i en gammal kåk 50m från den nya.
 
Platta o markarbete inkluderat.
Vatten o avlopp hade jag sedan tidigare så den kostnaden är inte inkluderad
 
135kvm enplanshus med hög standard...ca1 000 000 utan tomt och va.Då har jag gjort allt själv med hjälp 2 kompisar(1röris och 1 elektriker)....mycket har man fått pruta....
 
Hej!
Jag har gjort allt själv utom kakling i badrum och en del av elen. Jag kommer att landa på ca 1,7 mille inklusive en tomt för 485 kakor. Då har jag 186 kvm boyta. Fönster och dörrar kostade ca 200000. Vitvarorna kostade ca 75000 totalt. Öppen spis gick på 30000. Trappan ca 40000. Frånluftsvärmepumpen 40000. Taktegel 40000. etc etc ;o)
Lycka till!
 
300 000 kronor INKLUSIVE TOMT! Ett hus på 85 kvm. Inflyttningsklart MED möbler inräknat i priset.

DET NI!.... Trägen vinner samt en bra karl reder sig själv.
 
Vi började i april med markarbeten och beräknar inflyttning i början Februari.
Just i skrivande stund ligger vi på ca 1,4mkr inkl värmepump som ej är levererad än.
Jag har en snickare som hjälper mig med det arbete jag inte klarar själv tex. Stomme, gjutning, råspont, fönstermontage, Putsning ..

här kan ni följa bygget!  www.varvinden.webblogg.se
 
Vårt hus på 128 m2 slutar på under 1,4 mkr och då hade vi redan tomt. Vi har även enskilt vatten/avlopp så det är inga kommunala anslutningar. Vi har å andra sidan bara grundmålat fasaden och varit "hantlangare" till hantverkarna, annars har vi lejt för allt. :)
Vårt bygge startade första dagarna i december och hade varit inflyttningsklart i våras om vi inte hade fått vattenskada när det var nästan klart. Nu flyttade vi in i augusti i stället.
Bilder från bygget finns på http://medlem.spray.se/ewarkivet/bygget.htm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.