Mitt kök, byggt 2002, hade en blå (dalablå) bänkskiva. När E-lux gasspis inte gick att reparera bytte jag till i-häll. Då kunde jag inte skaffa ny bänkskiva utan valde en vanlig träskiva som målades. Hållbarheten är förstås lägre än en riktig bänkskiva. Då och då letar jag efter färgade bänkskivor men hittar bara skivor i vitt, beige, grått eller svart och alla tänkbara nyanser av dessa fyra"färger". Vet någon var jag kan köpa en färgad bänkskiva i blått, rött, gult eller nyanser och blandningar av av dessa fyra färger?
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Tack, Marbodals gulbruna bänkskiva är muntrare än de flesta grå-varianter!:D Jag letar efter en klart färgad skiva.
Jag undrar om det finns mer att välja mellan i t ex Tyskland? Någon som vet?
 
BirgitS
Marie_Therese Marie_Therese skrev:
Mitt kök, byggt 2002, hade en blå (dalablå) bänkskiva. När E-lux gasspis inte gick att reparera bytte jag till i-häll. Då kunde jag inte skaffa ny bänkskiva utan valde en vanlig träskiva som målades. Hållbarheten är förstås lägre än en riktig bänkskiva. Då och då letar jag efter färgade bänkskivor men hittar bara skivor i vitt, beige, grått eller svart och alla tänkbara nyanser av dessa fyra"färger". Vet någon var jag kan köpa en färgad bänkskiva i blått, rött, gult eller nyanser och blandningar av av dessa fyra färger?
Hur har det gått med ditt letande?
 
Jag har gett upp, det blir en beige-vit skiva, IKEA. Corian hade varit fint men känns onödigt dyrt.
Om några år blir det säkert populärt med färg igen, tänker jag. Det gäller att ligga rätt i tiden, att vilja köpa det som alla andra just nu suktar efter också :)
Hälsar
Therese
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.