Hej, håller på att byta panna och vill ha in min janfire på en elektronisk termostat som skall starta och stoppa automatiskt. Får inte till kopplingen på termostaten. Har fas och nolla på plint 1 och 2 och kablar ut till strömkontakt brännare på plint 4 och 6 men får inte ut någon ström. Vad gör jag för fel?

Hälsningar Mats
 
  • Manual för en elektronisk termostat med diagram, installation och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektronisk termostat med anslutna kablar och en etikett som visar anslutningsplintar och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Du kopplar fas från pannans överhettningsskydd, svart eller brun, till 1 på termostaten.
Koppla sedan svart ledare i brännarkabeln till antingen 1 på termostaten eller pannans överhettningsskydd.
Sedan en kabel mellan 1 på termostaten till 6.
Brun ledare i brännarkabeln till 4 på termostaten.
Sedan brännarkabelns blå ledare till 2 där även blå ledare från pannan ansluts.
 
  • Gilla
Davvehansson91
  • Laddar…
S Stegatorparn skrev:
Du kopplar fas från pannans överhettningsskydd, svart eller brun, till 1 på termostaten.
Koppla sedan svart ledare i brännarkabeln till antingen 1 på termostaten eller pannans överhettningsskydd.
Sedan en kabel mellan 1 på termostaten till 6.
Brun ledare i brännarkabeln till 4 på termostaten.
Sedan brännarkabelns blå ledare till 2 där även blå ledare från pannan ansluts.
Tack, fungerar perfekt.
/ Mats
 
Sitter med samma termostat nu och ska koppla in den till en effecta 220c. Jag kanske inte fatta helt 100, men ska det vara någon anslutning på plint 8 på termostaten?
 
S
Nej, behövs inte för funktionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.