Snailman
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Äsch, vad kritiska ni är.
I onsdags, då det var aviserat via mejl att jag skulle få ett paket, såg jag postbilen stanna långt bort.
Jag öppnade dörren, tjoade och viftade med armarna utan att få kontakt.
Efter en stund ringde brevbäraren/chauffören, och vi kunde instruera honom att köra 100 m till.
Och i dag fredag fick jag ett mejl att paketet var levererat :rofl:
" Vi har levererat!
Hej!


Ditt paket 133000011616612 från Zooplus AG c/o Dirks Consumer Logis är nu levererat.

Vänliga hälsningar
PostNord
"
Oj, tur att de talade om det. Jag kunde ju ha gått i sömnen när jag tog emot det :geek:
Mina två senaste paket, står fortfarande som 'Finns att hämta' och 'Paket på väg' trots att jag fick det ena i postlådan för ett par dagar sedan och det andra hämtades hos Ica.

Innan jag skrev mig här (ingen var då skriven på adressen) så väntade jag ett paket från Tyskland, med reservdelar till bilen, men det kom inte, till slut frågade jag säljaren på Ebay efter kollinumret, då såg jag att det fanns på Ica, åkte dit och de hämtade paketet, mitt namn och adress stod på paketet. Men på avin de skickat ut hade de bytt ut mitt efternamn och gatunamnet, så att adressen var till en person på en gata i grannkvarteret, som hade samma förnamn och husnummer, han hade även varit på Ica och de hade konstaterat att det ju inte var till honom, och det var ju korrekt, men jag hade ju gärna sett att någon av dem kanske hade gjort något ytterligare :thinking:.

Nu hoppas jag bara på att någon gång i framtiden få något i min låda adresserat till snubben i grannkvarteret, då jag redan har funderat ut vad jag då ska göra med det ;):rofl:
 
Undergången av post-nord är skriven i sten
 
Ja, den lär ju inte komma som ett brev på posten.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi får väl bara hoppas på att det inte blir som i "The Lost Ark" :crysmile:
 
raveper raveper skrev:
Perfekt. Gå med i "gräv bort skåne" och ge danskarna en egen backe.
Häromkring kallar vi det för "Gräv bort Sverige".
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Kickan42 och 4 till
  • Laddar…
Alternativt gräv loss Skåne.
 
  • Gilla
Kickan42
  • Laddar…
T tergo skrev:
danskarna har ordnat egen skidbacke som funkar året runt [länk]
Ah, fullt i klass med "The great garbage avalance of 2505" från den lysande filmen Idiocracy
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
äh va fasiken ligger efter :) har julskämt kvar..

Två snögubbar i ett vinterlandskap, en skryter om sina "magmuskler" till den andra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
.. och vinterskämt hehe. Fast jag är lite halvt glömsk just nu.. så jag kanske inte alls ligger efter (dvs jag har redan postat dem) haha.. men nu ska jag ta bort lite från datorn, så ifall att.. får ni dem ev här igen..

Tecknad bild av en man i tomtenissehatt, en älg och en tomte i en bubbelpool med textbubbla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Illustration med jultema visande julgranar som dokumenterar att tomten fastnar i en skorsten, en säger att det kommer på YouTube.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Tecknad bild av konstnär som målat Mona Lisa medan en person gör flaxande händer bakom hennes huvud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Seriebild där en kvinna konstaterar att en man ser annorlunda ut än på hans nätprofil, han håller fram en bukett och nämner sina Photoshop-färdigheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


hahaha.. :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
danskarna har ordnat egen skidbacke som funkar året runt [länk]
De både åker som och på sopor.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Har för mig att jag sett den nyligen någonstans (ej på vägen..).. kan ha varit i tråden :thinking::) men jag bjuder isf på upprepning..

[bild]

Gahhhahargagaar fixa pultron !
 
R roli skrev:
Jag trodde att adressen var det som var viktigt och inte telefonnumret...... Man upphör aldrig att förvånas över postnords sätt att undergräva sin egen verksamhet. De gör ju allt för att bli ”avvecklade”.
Jag hade ett paket som de inte kunde köra ut, men de hade adressen för att skicka avin....Kundtjänsten insåg efter att ha försvarat sig med ett antal lama anledningar hur dumt det var så dagen efter fick jag paketet i alla fall. Trots att det inte gick. Ibland klarar de tydligen det omöjliga :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.