Det finns YH utbildning för bland annat bli bygglov handläggare. Jag funderar på intagning process ser till det personliga delen?

Jag har en vän som (har fått samtycke av personen i frågan ta upp här) säger sig vara en riktig PK-f****. Hon funderar på sådan utbildning Jag svarade att jag bums flyttar ut ftån kommunen där hon blir verksam som bygglov handläggare

Skulle ni resonera som jag eller tycker det är jättebra?
 
Vet inte om jag riktigt förstår frågan/upplägget.

Är det alltså om just den här personen skulle börja granska bygglov, som du inte längre tror på ett liv där?

Eller är det en besvikelse över att den här personen väljer en så "omoralisk" bana som gör att du vill flytta i protest?
 
K
Coolman Coolman skrev:
Det finns YH utbildning för bland annat bli bygglov handläggare. Jag funderar på intagning process ser till det personliga delen?

Jag har en vän som (har fått samtycke av personen i frågan ta upp här) säger sig vara en riktig PK-f****. Hon funderar på sådan utbildning Jag svarade att jag bums flyttar ut ftån kommunen där hon blir verksam som bygglov handläggare

Skulle ni resonera som jag eller tycker det är jättebra?
Man söker genom att skriva ett personligt brev och sitt CV och skickar in. Sen blir man antagen eller inte.
 
Problemet är inte din vän, problemet är väl möjligen potentiella systemfel i kommunen som inte kan pränta in rätt värdegrund i sina anställda. Det ska inte spela någon roll om handläggaren är extremvegan till vardags när denne handlägger bygglov för en grisfarm för att ta ett exempel.
 
  • Gilla
Räknenisse och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår inte frågan, vad spelar det för roll om en är politiskt korrekt eller ej om en handlägger bygglov? Använder en sig av lagstiftning, rättsfall och praxis spelar det väl ingen roll vad en har för övriga värderingar?

Om hen gör avsteg eller egna tolkningar som inte är riktiga eller följer rättsfall och praxis är det väl lika illa oavsett om personen kan anses vara PK eller ej? Vad tänker du skillnaden skulle bli?
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Perfekt om dom följer reglerna så justerar man reglerna efter vad som är rimligt ;)
 
Läste denna tråd, men när jag såg datumet för inlägget kan jag bara flina.:rofl:
 
Hmm.

Känner mig blåst.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Coolman Coolman skrev:
Det finns YH utbildning för bland annat bli bygglov handläggare. Jag funderar på intagning process ser till det personliga delen?

Jag har en vän som (har fått samtycke av personen i frågan ta upp här) säger sig vara en riktig PK-f****. Hon funderar på sådan utbildning Jag svarade att jag bums flyttar ut ftån kommunen där hon blir verksam som bygglov handläggare

Skulle ni resonera som jag eller tycker det är jättebra?
Vad är PK-f****? Ge mig en synonym.
 
M MetteKson skrev:
Vad är PK-f****? Ge mig en synonym.
Kanske Politiskt Korrekt Feminist :geek:
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kanske Politiskt Korrekt Feminist :geek:
Väldig mild beskrivning
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.