Har en torktumlare av märket Whirlpool som helt plötsligt inte torkar tvätten torr. Har rensat luddfilter och spolat rent värmeväxlaren utan resultat. Känns som tvätten blir varm men som sagt inte torr. Nån som har nån idé vad man kan göra eller är det bara att köpa ny? Tror den är ca 5 år gammal.
 
  • Vit Whirlpool torktumlare med kontrollpanel och knappar synlig samt luftintag nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Luckan längst ner till vänster, är det den du rensat när du säger att du rensat luddfiltret? Annars rensat du den.
 
Japp den har rensat också.
 
Blev tyvärr ingen skillnad.
 
BirgitS
Vet inte om det fortfarande gäller men för länge sen läste jag ett tips om att göra rent insidan av trumman för det skulle då göra att sensorn som mäter kvarvarande fuktighet skulle fungera bättre igen.
 
Tack, har försökt göra det men tror inte det hjälpte heller.
 
A
an vara att den inte blir tillräckligt varm
 
Tack, men den känns väldigt varm så det tror jag. Kanske blir till att köpa ny ändå.
 
BirgitS
Ställer du in den på en viss tid eller på en viss grad av torrhet?
Vet du om orsaken till att det inte blir torrt är att den nu blir klar fortare än tidigare?
 
Jag har testat lite olika problem med samma resultat så tror inte det beror på tiden
 
Program skulle det stå :D
 

Bästa svaret

A
det är inte så enkelt att remmen gått av?

jag hade plockat ner baksidan och kollat på fläktar och kanaler så att de inte är allt för täpta
 
Kör ett tidsprogram på 2-3 timmar. Blir det torrt då kan man anta att det är en sensor som är dålig.
 
Ok tack för tipsen. Blir nog att plocka ner baksidan och göra en sista koll.
 
Gör ren fuktsensorn, läs i manualen hur. Brukar bli kalkavlagringar på den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.