Jag har också en gammal Husqvarna med metallram och där kan jag spilla ut flera dl.
 
Med de uppgifter vi har fått här, verkar saken solklar. Anmäl till ARN. Först kan det dock vara lämpligt att prata med kommunens konsumentvägledare - om det finns någon. Annars, gå direkt till https://arn.se/konsument/
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Ett tips till; här kan du kanske snabbt få någon kunnig att prata med (och bl a fråga hur du ska göra i väntan på rättelse - man behöver ju en spis för att laga mat!): https://www.hallakonsument.se/kontakta-oss/
 
Ursäkta tjatet, men du bör självklart också skriva på Mieles FB-sida hur illa deras produkter fungerar och hur dålig uppföljningen är från deras sida. Kloka företag är måna om att slippa dålig reklam.

Glöm inte att meddela hur det går!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Sjukt dåligt. Miele har verkligen sjunkit dom en sten sista åren. Deras produkter är numera lika mainstream som vilken annan tillverkare. En häll som inte tål vätska? Vad är nästa produkt - En dammsugare som inte tål damm?
 
  • Gilla
  • Arg
Carl Johansson och 1 till
  • Laddar…
Jag fick reparationen på goodwill efter mycket om och men. Skrev på deras facebook sida

De påstod att den var felmonterad, men som tur var hade jag kvar monteringsanvisningen och jag kunde bevisa att jag hade monterat enligt den. Igen som helst hjälp från El-Giganten där jag köpte den heller, de har tydligen inget ansvar. Så nu funkar allting.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
B Budski skrev:
Jag fick reparationen på goodwill efter mycket om och men. Skrev på deras facebook sida

De påstod att den var felmonterad, men som tur var hade jag kvar monteringsanvisningen och jag kunde bevisa att jag hade monterat enligt den. Igen som helst hjälp från El-Giganten där jag köpte den heller, de har tydligen inget ansvar. Så nu funkar allting.
Men hur löser du problemet med att ramen läcker?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
B Budski skrev:
De påstod att den var felmonterad,
Vad har monteringen med läckaget via metallisten att göra?
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
T torkelb skrev:
Vad har monteringen med läckaget via metallisten att göra?
Förmodligen för stort hål ursågat så det blir en snedbelastning på ramen så den släpper. Minns inte på Miele men ramen bär säkert hela vikten av hällen.
 
Stämmer inte, det var hur tätningslisten var monterad
 
Slutsatsen nu blir att informationen i ärendet inte var helt komplett från början. Kanske ingen skugga över Miele trots allt?
 
B Budski skrev:
Stämmer inte, det var hur tätningslisten var monterad
Effekten blir kanske detsamma, snedbelastning.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.