Dum fråga kanske, antar att det är bättre att slipa trägolvet och måla innan man tar in det nya köket?
 
Nja... Vi har fått våra trägolv grovslipade för att sen fixa tak och väggar. Därefter finslipas dom och ytbehandlas när det börjar bli dax att flytta in. Detta är iofs golv på övervåningen. Skulle själv flyttat in köket först innan finslipningen, det blir ju så lätt märken när man jobbar.
 
Vi slipade vårt golv innan vi satte in köket. Därefter tejpade vi skyddande papp. Det underlättar arbetet ju färre skrymslen och vrår det finns.

Men det visste du väl redan? ;)
 
nja, det är min sambo som gör det mesta. Jag sitter mest och läser i detta foum :D
 
:D :D :D :D

Min sambo gör också det mesta...fast då det gäller slipning lejer vi en duktig kille.
 
tänkte hyra slipmaskin på bauhaus och köra, det funkar väl?
 
Visst kan ni/din sambo göra jobbet själv!
Vi har bara så mycket att göra så vi lejer bort vissa "lättare" men tidskrävande jobb såsom slipning av golv och tapetsering.
En golvslipare gör jobbet mycket snabbare. Samma gäller vid tapetsering.
 
En fördel med att anlita någon som slipar golvet år er är att det blir JÄMT slipat. Inga gropar och inga ojämnheter. Vi hade killar som slipade vårt vardagsrumsgolv och det gjorde vi innan vi flyyatde in eftersom det blir en hel del fint damm... PÅ övervåningen hade någon av tidigare ägare hobbyslipat och det ser , tj, mindre prof ut med grovar och ojämnheter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.