Hallå!

Jag kom hit EFTER vi byggt vårt Älvsbyhus ;D
Så jag finns kvar :D
Vi stortrivs i vårat hus!
Vi har bott här i 2 år och 8 månader...
I maj blir det 3 år!
Och ÄNTLIGEN har vi fått tid till en 2års besiktning.
I slutet av januari kommer den att äga rum nästan 2 år och 9 månader sedan vi flyttade in...

Det enda som jag kan direkt säga att vi inte tänkte på var eluttag. I både hallen och köket tycker jag att det saknas eluttag. Uttag som vi i efterhand har satt upp själva... Så kolla elschemat noga...

lycka till!
*Sandra*
 
Vi bor i 1½ plans....
Jag tycker INTE att det är kallt...
Snarare tvärt om....
Att det ibland kan vara FÖR varmt inne.....
Vi har lagt in klinkers i köket, utan golvvärme...
Det är det varmaste golvet vi har idag...
Alla som kommer till oss tror att vi har golvvärme...
Men icke sa Nicke....
Jag tror att det är tack vare torpargrunden som golvet i köket inte känns kallt... För trots allt så går ju värmerören till elementena i golvet och sprider skön värme!
Det finns 2 ställen som jag skulle vilja ha golvvärme...
Det ena är precis innanför ytterdörren (bara ca 1½ meter in i hallen). Och vi kommer att lägga klinkers och golvvärme där så småningom...
Andra stället är badrummet. Jag upplever det golvet som kallast av alla golven.....

Summa av det hela så tror jag inte att du ska behöva frysa i ditt nya hus ;D
Jag ska väl tillägga att jag är väldigt frusen av mig....
Så jag njuter i värmen hos oss ;D

*sandra*
 
Jag tackar så mycket för orden, Lai.
Det känns skönt att den gruppen är uppskattad!

Lycka till med erat blivande hus!

*Sandra*
 
Hej! Är ny medlem men har följt sidan en tid. Vi får vårat Älvsbyhus Höner till sommaren och det känns spännande. Jag undrar om det är någon som har inrett övervåningen och gjort full takhöjd upp till taknocken? Tänker för övrigt ha två sovrum uppe. Ett på vardera sida med allrum i mitten samt en toalett med dusch. /Maria
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.