Hej!

Har renoverat ett kök och ångrar mig så att jag valde hörnboxar med eluttag. Tycker inte alls att det passar in. Finns det något som man kan byta till som syns mindre? Ångar att jag inte valde pop-up uttag i överskåpen men jag antar att det inte går att ordna i efterhand?
 
Allt går, det är bara frågan hur mycket tid och pengar du vill lägga på det.
Ta några bilder så blir det enklare att ge några förslag.
 
Den här modellen av uttag sitter där idag.
 
  • Trebands vägguttag monterat på vit kakelvägg över köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men ska du ha pop-up i överskåpen. Du vet att de isåfall kommer ta upp mkt av platsen i skåpen?
 
Hur mycket plats tar de ungefär? Vi har gott om förvaring så ser det inte som något större problem.
 
Googla på pop-up uttag eller nåt. Det finns olika varianter.
 
J Johan456 skrev:
Googla på pop-up uttag eller nåt. Det finns olika varianter.
Ja men tror ni att det är möjligt att installera i efterhand? Tänkte eftersom elen är framdragen till under skåpet men ett pop-up uttag monteras väl inuti skåpet? Ska självklart rådfråga elektrikern också men är nyfiken.
 
Det är möjligt. Kabeln till hörnboxen kommer ju ur väggen någonstans bakom hörnboken. Det behöver dras upp till överskåpet istället där man sätter ett uttag. Hörnboxen ansluts sedan till detta uttag. Du lär fick behöva kakla om för att få det snyggt och eventuellt byta täcksida Mm under skåpen om man skruvat i den.
 
J Johan456 skrev:
Det är möjligt. Kabeln till hörnboxen kommer ju ur väggen någonstans bakom hörnboken. Det behöver dras upp till överskåpet istället där man sätter ett uttag. Hörnboxen ansluts sedan till detta uttag. Du lär fick behöva kakla om för att få det snyggt och eventuellt byta täcksida Mm under skåpen om man skruvat i den.
Okej det låter som om det kanske är lite tråkigt att behöva göra det i ett helt nytt kök. Tack för svar!
 
Det är klart men jag antog att du insåg att det inte går att göra utan att det syns något där hörnboxarna suttit.
 
Avvakta lite, många har hörnboxar och gillar det. Låt det sjunka in så kommer du nog gilla det:D
 
Ja jag hoppas det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.