M mgranbom skrev:
En avkapad vikdörr kanske skulle funka?

/M
tack för tipset!!

mvh
 
Jeppeboy Jeppeboy skrev:
Skulle jag ju iofs kunna göra, jag börjar bli mer och mer inne på att montera hela skjutdörrar och isf får man väl sätta 2st 70cm dörrar, antar att det inte går att få tag på en sån bred som 140cm, seda bygga på ett lager med gips och spackla och måla. Lite omständigt projekt, men det är nog det som skulle bli snyggast estetiskt sett.

mvh
Protte
[/QUOTE]

Ska du först ha en färdig dörr och sedan gips på den....?
En MDF är ju 120 cm kapa en bit som är 150, limma på "pinnarna" jag skrev om och häng upp i en skena. En kloss på golvet så dörren inte fladdrar iväg.

Protte
 
B larry78 skrev:
Skall du täcka 140cm så en dörr? Så länge du kan skjuta in ~160cm så lär det vara tillräckligt. Räcker väl i princip med att ha en skiva då som kan skjutas in. Liten styrskena i golvet skulle väl inte skada och hjul som går i skenan.
Ja, det kan vi. Från öppningen till väggen är det ca 3 m och emot den väggen så har vi soffan så tänkte att man kanske kunde ha skenor i golvet och hjul på dörrarn. Så får det gå skenor i öppningen och sedan får dom fortsätta in bakom soffan så kanske man kan gömma den lite där bakom när den inte används. Men räcker det medar ”bara” ha skena i golvet? Känns som om att det kommer vara ganska rangligt, vill inte ha någon nödlösning utan vi vill ha en schysst lösning som inte ser konstig och B ut om du förstår vad jag menar.

mvh
 
prototypen prototypen skrev:
Ska du först ha en färdig dörr och sedan gips på den....?
En MDF är ju 120 cm kapa en bit som är 150, limma på "pinnarna" jag skrev om och häng upp i en skena. En kloss på golvet så dörren
inte fladdrar iväg.


jag förstår inte din lösning riktigt, förstår att det är svårt att förklara. Vart skall skenan gå menar du? Mitt över öppningen?
Nej, det var inte så jag menade, jag menade att jag kan bygga in dörrarna så man slipper att se skiten.

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.