Hej!

Har Ifs Stora Villaförsäkring och den har nästan höjts med 1000 kr (ca 13%) sedan förra året.

Är detta normalt?

Fler som har If och där et höjts mycket?
 
Nej inte IF, men alla försäkringar höjs varje år. Det är därför man ser över sina försäkringar, tar in en offert, (får ett lockerbjudande) och sedan ringer sitt nuvarande försäkringsbolag och säger att man byter om de höjer. Fungerar inte det så byt. Jag har haft nästan alla försäkringsbolag, Trygghansa har ofta bra pris, men händer det något är det svårt att få ersättning av dem. Moderna är faktiskt bra.

Har du utökat boa eller haft en skada under året ? 1000 pix låter mycket, brukar vara +250-350 kr/år. .
 
I InsidersUnited skrev:
Nej inte IF, men alla försäkringar höjs varje år. Det är därför man ser över sina försäkringar, tar in en offert, (får ett lockerbjudande) och sedan ringer sitt nuvarande försäkringsbolag och säger att man byter om de höjer. Fungerar inte det så byt. Jag har haft nästan alla försäkringsbolag, Trygghansa har ofta bra pris, men händer det något är det svårt att få ersättning av dem. Moderna är faktiskt bra.

Har du utökat boa eller haft en skada under året ? 1000 pix låter mycket, brukar vara +250-350 kr/år. .
Hej!

Bott på samma ställe sedan dec 2016. Liten vattenskada men den var feb 2018. 2018-2019 höjdes den ej så mkt kanske 2-300 kr.

Får undersöka detta då.
 
I InsidersUnited skrev:
Trygghansa har ofta bra pris, men händer det något är det svårt att få ersättning av dem .
Vilken undersökning har du som referens på påståendet? Om det är dina egna upplevelser och haft "oturen" att utnyttja försäkringen på samtliga bolag du haft så kanske du haft bara otur och ibland tur med vilken handläggare du fått.
 
Kommer aldrig anlita Trygg Hansa igen. Råkade ut för ett busenkelt ärende på en liten summa men maken till krånglig handläggning har jag aldrig varit om. Olika besked, felaktiga besked, flera intyg som skulle in osv. Kan bara tänka mig hur mycket byråkrati de kräver om det handlar om ett lite större beslopp.
 
Fast jag efterfrågade undersökning som styrker det. Kommer finnas folk som haft problem med alla bolag. Förutom jag tycker de generellt är så att de skall höja varje år försäkringsbolagen så är de bara kolla något bolag och kolla vad man får där. Sen ringer man och säger upp försäkringen, då får man bäst erbjudande. Ringer man vanliga numret så kan de sällan göra något. Problemet är att de alltid hänvisar till sin statistik, men statistiken är aldrig tillgänglig. Om alla grannar åker Volvo 740 och du en Mercedes så säger deras statistik att det är mycket skador på Mercedes. Samma gäller säkert villa försäkring.
 
B larry78 skrev:
Vilken undersökning har du som referens på påståendet? Om det är dina egna upplevelser och haft "oturen" att utnyttja försäkringen på samtliga bolag du haft så kanske du haft bara otur och ibland tur med vilken handläggare du fått.
Ingen undersökning mer än mig själv och min Far, vi har båda haft Trygg men inte längre. Jag har inte otur, har utnyttjat försäkringar 2 ggr på 25 år, det tror jag är rätt normalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.