Vi ska söka bolån och undrar nu vem man ska låna hos. Skriv vad ni har för bank och vad ni har för erfarenheter gällande ränta, hur hårda dem är på lån osv. :)
 
mojs skrev:
Vi ska söka bolån och undrar nu vem man ska låna hos. Skriv vad ni har för bank och vad ni har för erfarenheter gällande ränta, hur hårda dem är på lån osv. :)
Det finns redan en omröstning angående detta ::)
 
Jo jag vet att en omröstning finns eftersom min sambo är "trådägaren" men jag ville ha mera skrivna förklaringar om varför de valt sin bank, fördelar/nackdelar osv. då vi är i valet och kvalet om vilken bank vi ska välja, vill ha tips oich råd :D
 
Min erfarenhet säger mig att det skiljer alldeles för mycket mellan olika kontor och olika banktjänstemän för att den verkliga frågan ska handla om vilken bank-koncern man ska välja.

Det enda rimliga sättet att ta reda på vilken bank som har bäst folk på just er ort, är att boka in möten med dem och diskutera bolån med dem.

Om Handelsbanken har en välskött verksamhet i Lomma så hjälper det er föga om ni bor i Hallsberg.

Jag kan ändå säga vilken bank jag anlitar och är nöjd med (för tillfället, banker ska man inte gifta sig med): Eskilstuna Rekarne Sparbank, men om du inte bor nära Eskilstuna så är det förstås inte så intressant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.