jimmies86, jag mins inte vad företaget som byggde hette, men "chefen" jobbade från Stockholm och köpte in allt
 
http://www.wwl.lv/sv/
Är detta några som du kan rekommendera? Skall bygga 63+33 m2 i fjällen permanentstandard
Har du någon kontakt isåfall?

Tackar på förhand
 
J Jono40 skrev:
[länk]
Är detta några som du kan rekommendera? Skall bygga 63+33 m2 i fjällen permanentstandard
Har du någon kontakt isåfall?

Tackar på förhand
Fick du svar på detta någonstans ifrån?
Är själv på gång och funderar på bygge i fjällen med liknande upplägg, nämligen.
 
K kbg skrev:
Fick du svar på detta någonstans ifrån?
Är själv på gång och funderar på bygge i fjällen med liknande upplägg, nämligen.
Tjena. Det kan det säkert vara, jag kommer att bygga själv. Så har inte så mycket att återge :D
 
H HELLAS skrev:
Skulle rekomendera hus från Baltikum (Estland,Lettland,Litauen). De etablerade prefab hus leverantörerna från dessa länder är välbekanta med den svenska marknaden och bygger efter de krav som plan och bygglagen ställer i boverkets byggregler samt i övriga bygglagar och normer. (Inte alls lika vanligt i Polen)Det vanligaste upplägget är att husfabriken leverar ett vind och vatten tätt hus, inklusive fönster och dörrar. Priserna ligger mellan 6-8000 kr/kvm. I priset ingår ihopmonteringen av huset. Övrigt arbete med el,vvs,golvläggning,installation av kök och badrum samt övrig interiör gör man själv med hjälp av firmor från Sverige. Markarbetet får man naturligtvis stå för själv. Jag är minst sagt imponerad av den kvalitativa husproduktion som råder i Baltikum, deras standarddimensionering av isolering och regelverk är över medelmåttet av de svenska husleverantörerna, dessutom arbetar de med samma materialval som de välkända husfabrikanterna från Sverige.

Mvh
HELLAS
Finns det någon leverantör i Baltikum som du kan rekommendera?
 
Bara ett råd lusläs bygghandlingarna tillsammans med någon som VET vad man ska titta efter.
Jag har lite tråkiga erfarenheter (för köparen) i hus som jag gjort el i, dom levererades som block ytterväggar och lösvirke inomhus..
 
En sak att vara uppmärksam på är att prefabhus från Baltikum kan följa en annan standard vad gäller färg och virkesdimensioner.
Bott i IKEA/Skanskas lösning BoKlok och där var allt estländsk standard.

Lister, trallvirke, färg gick ej att få tag på i Sverige. Upptäckte det när en granne skulle bygga upp en vägg och lista och måla.
 
  • Gilla
Näsberget123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.