Hej igen!

Idag har jag pratat med vår säljare på älvsbyhus om diverse funderingar som vi hade. Vi har valt deras standardkök, med vanliga släta vita luckor. Handtagen på luckorna gillar vi inte, och hade därför tänkt byta ut dem mot lite längre, matta aluminiumhandtag. Därför vill vi ju att köket levereras utan handtag, och därmed utan borrhål. Men oj vad det verkade krångligt med säljaren. Enligt honom gick det inte att leverera köket så. Han förklarade det hela med att deras luckor kommer färdigmonterade med handtag, och det var tydligen omöjligt att få luckor utan handtag. ??? Jag tycker det verkar helknasigt, och kommer inte att ge mig så lätt. ;) Hur svårt kan det vara att ringa fabriken som tillverkar köket och be dom paketera ett kök utan handtag och borrhål? Detta borde ju vara säljarens uppgift eller? I värsta fall får väl vi försöka ordna med det själva. 8)

Frida
 
Stå på dig!

De är lite luriga i Älvsbyn. Jag tror att det går att göra mer än de vill erkänna. Vi blev av med en altandörr (för 2000 kr ;D) som de egentligen inte ville ta bort. Ett par bekanta, som inte heller ville ha den, var inte lika påstridiga så de fick ha dörren kvar.

Dessutom säger Älvsbyhus att en del av utrustningen kommer från deras egna dotterbolag så då borde det väl gå att fixa.

 
Köp ett IKEA kök istället. Kanske inte lika lyxigt, Men du bygger enkelt köket själv samt att du borrar hålen precis där du vill ha dem. Vi köpte 17 skåp inklusive diverse utdragslådor för 17000:-,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.