Har en hydropress som börjat läcka lite från flänsen i helgen som var. Beställde ny men den har ännu inte kommit med posten. Nu har det börjat droppa allt mer och nu överväger jag att koppla förbi hydropressen i väntan på reservdelen.
Frågan är nu om det fungerar att göra så, att helt enkelt koppla förbi hydropressen. Förstår att pumpen kommer få slå till så fort man tar lite vatten men det här är ju bara en nödlösning, och jag funderar mest på så inte pumpen tar skada (mer än att den som sagt får gå lite extra)?

Tacksam för synpunkter
 
Vart sitter tryckvakten?
 
allexx allexx skrev:
Vart sitter tryckvakten?
Den sitter på inledningen direkt före hydropressen, så den skulle fortfarande mäta trycket.
 

Bästa svaret

Om pumpen inte är allt för kraftig så funkar det. Ett tips är att ställa ner tillslagstrycket på tryckvakten tillfälligt medans du kör utan hydropress. Testa och nån får spola stänga spola.så länge tryckvakten inte står och slår med sek mellanrum så är det ingen fara
 
Ok. Bra att ha en nödlösning tillhands. Förhoppningsvis kommer reservdelen fram imorgon. Stänger av pumpen under natten och imorgon när ingen är hemma så det inte börjar tokläcka i sin ensamhet. Får köra på det här om den inte kommer fram imorgon. Skulle det inte komma fram till på fredag funderar jag på att åka o köpa nån liten tank och koppla in så länge, typ en sån här (om den nu är ok för dricksvatten) https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...attenpumpar/vattentankar/hydrofortank-731119/

Tänk den tid man bodde i hyres lägenhet och inte behövde bry sig ;)
 
  • Gilla
allexx
  • Laddar…
Jo denna funkar bra.
Jag bodde i ett torp i 6år med egen brunn och avlopp. Jag bytte ut allt från brunn och inne i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.