Ska du köra bosch ta en av dom med verktygslöst byte. Fantastiskt skönt.

Verkar vara 18V-28, 18V EC. Finns kanske fler kollade prisjakts bilder snabbt bara.

Batteri definitivt iom att man alltid hamnar i dom märkligaste arbetsställningar med detta problemlösande verktyg.
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Tack för alla tips, det blev en GOP 55 i Lbox och en sats tillbehör enligt sista länken ovan.
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Jag har aldrig använt ett multiverktyg. Hur bra är dom egentligen?
 
C
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag har aldrig använt ett multiverktyg. Hur bra är dom egentligen?
Kan bara uttala min om Fein Multimaster, och jag vet att andra tycker annorlunda, men för mig är den definitivt hatkärlek.
Den löser ju problem som ingen annan maskin löser.
Men som såg den har usel avverkning, hög värmeutveckling, bladen har kort livslängd och är svindyra.
Skrapan gjorde ett grymt jobb den enda gången jag använt den för att få bort limrester på en hård yta.
Som slipmaskin har jag faktiskt aldrig använt den, vilket jag definitivt borde testa då jag får för mig att det är något den kan vara riktigt bra på.
 
  • Gilla
Byggahus2019
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag har aldrig använt ett multiverktyg. Hur bra är dom egentligen?
Ja jag hoppas ju att den nya är lite effektivare än de gamla jag haft, men konceptet som sådant är ju suveränt, ofta som problemlösare när inget annat fungerar. För mig är det således ett sällanverktyg men när man väl använder det är man ju överlycklig över att ha det.....:)
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Detta gick verkligen skitdåligt. BaumarktEU.de fick iväg leveransen till DHL redan den 23dje, dvs dagen efter min beställning, sedan tog det DHL en dag att få paketet till Hamburg där paketet skulle exporteras till sverige. I hamburg har paketet legat i två veckor nu, ända till idag då man bestämde sig för att skicka tillbaka paketet till avsändaren. Exakt varför gick inte att förstå då ingen på DHL pratar engelska och min tyska är synnerligen begränsad.

Lagom jädra irriterande.
 
Det var inte så att paketet var och ringde på din dörr, men returnerades hela vägen tillbaka till Tyskland eftersom du inte var hemma? Har dålig erfarenhet av tyska försändelser där man aldrig kan välja ”lämna hos ombud” i fraktvalen. Det harvar runt och någon gång efter femtielva försök får man en dag på sog att hämta på centralen 8 mil bort.
 
Näe, paketet kom aldrig till PostNord som skulle leverera till dörren. Har begärt leverans till utlämningsställe denna gång.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Näe, paketet kom aldrig till PostNord som skulle leverera till dörren. Har begärt leverans till utlämningsställe denna gång.
Jag har haft 2 paket från Thomann.de som inte lämnat Tyskland med DHL i december. De fick skicka med UPS till the slut
 
Varför falerade det hos DHL? Har inte kunnat förstå skälet till att paketet returneras till avsändaren. Min adress osv är korrekt.

Får tyvärr också säga att BaumarktEU.de inte är speciellt hjälpsamma. Det går väldigt segt och flera dagars svarstid på mail, telefon verkar man inte svara på alls.
 
Det har jag inte förstått. Paketen lämnade aldrig Tyskland. Sen returnerades de efter ett tag.
 
Ok, ja, samma symptom här.
 
nanowire nanowire skrev:
Jag bytte från billig Jula no-name till Fein 350 SQL när jag tröttnat på att försöka använda den mer än 10 min i sträck med domnade händer som följd. Jag valde Fein för den verkade, när jag läste om de olika, ha bäst ergonomi. Mycket nöjd så långt. Gillar lådan, finns plats för många blad och slippapper även om det är lite trångt för sladden.
Har en Jula no-name och upplever samma symptom... jag har Dewalt i övrigt men visste inte hur mycket jag skulle använda den när den köptes, men nu har den faktiskt blivit ganska välanvänd! Men när tillfället ges blir det en ny Dewalt...
 
E
Men det blev åtminstone billigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.