Vi renoverar just nu övervåningen på vårt sekelskifteshus och har brutit upp det tråkiga klickgolvet som lagts i ett av rummen. Möttes av en oönskad gjuten platta intill murstocken. Med tanke på dörrens placering går ju inte plattan att dölja med någon möbel. Finns det någon som har ett bra tips hur man kan göra för att dölja/snygga till eller på annat sätt åtgärda detta utan att göra allt för stor inverkan. Gjuten betongplatta intill murstocken omgiven av trägolv i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med synlig betongplatta intill trägolv och murstock nära en stängd trädörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade lagt ett klickgolv på :rofl:
 
Min gissning är att planlösningen sett annorlunda ut och att det här är förstärkningen till en eldstad. Jag hade behållit det precis som det är. Plattan blir då en del av husets historia. Ev kan ni ju ge den en annan färg. Fast jag gillar den som den är. Om rummet är litet kan man plockar upp den grå färgen i något annat, eller ha någon inredningsdetalj med betongkänsla.
 
  • Gilla
byggaeko och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Matta?
 
Bila upp och lägg igen med likadana golvplank som resten av golvet. Rutan blir som sagt en del av historien i gamla hus.

Igenlagd eldstadsplan här hos mig:
Trägolv med en inlagd rektangulär sektion som visar var en eldstad tidigare varit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per i Hamrånge
  • Laddar…
En plate i messing ?
 
Om ni ändå ska renovera, åk till stadsarkivet och begär ut gamla ritningar. Det kan finnas en bättre, ursprunglig planlösning än den ni har idag och ni kommer kanske att längta till en eldstad just där.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.