Finns det några oskrivna regler hur man "avtackar" sina snickare när huset är färdigbyggt? vi har stått för många drickabackar + fika under byggtiden. Hur har ni andra gjort som byggt klart.???
 
Jag funderar på att bjuda in alla som varit inblandade; alltså även grävaren, elektrikern, KA och en representant för husfirman tillsammans med de killar som sätter ihop huset åt oss. Men jag har lång tid kvar på mig att bestämma mig! Tycker att det vore trevligt med alla som varit delaktiga från start så de får se hur slutresultatet blev.
 
Vad härligt att det finns folk som tycker på det viset. Så att inte ALLA byggherrar är ovänner med sina entreprenörer och önskar dem dit pepparn växer!
 
Om jag skulle bjuda på tårta skulle det inte bli nån vanlig tårta >:(
Man kanske skulle fylla den med laxérmedel eller nåt.
 
frasse skrev:
Om jag skulle bjuda på tårta skulle det inte bli nån vanlig tårta   >:(
Man kanske skulle fylla den med laxérmedel eller nåt.

Förstår din bitterhet :(

tråkigt när man inte vill ge snickarna tårta utan istället en spark i ***** :-X >:(


Det är alltid trevligt med fika.. men har ni hållit med det under byggtiden så har ni ju redan där gett dem "avtackningsfikat" ;)
 
Bah. Så mycket som man pröjsar de där jävlarna borde DE bjuda ut oss på en fet krogrunda... ;)
 
OK! Då kan våra snickare åka hem uyan att jag behöver ha dåligt samvete, för ärligt talat är jag jä....igt trött på allt vad hantverkare och hustillverkare heter just nu!!
Flyttar in nästa tosdag!! Jippi!!
 
Oj, bjuda hantverkare på fika efter jobb låter onekligen trevlig, få förunnat att vara så nöjd efter att dom utfört ett jobb.

Dom flesta är nog dessvärre inte lika nöjda.

Vi lät en takläggarfirma byta tak på vårat stall, började med att offerten var dyr från början, och när jobbet var färdigt så kom ägaren av firman med ytterligare en räkning, på över 20000kr.

Jag bad han ge den till ngn annan för jag är inte intresserad av att ge bonus.

Våran panninstallatör gav oss fel panna, gjorde hål i kanalerna så att huset nära på brann ner.
Han ville dessutm ha 15000kr mera än sagt från början, svaret till honom var att hans skulle riva den eller få en egen faktura på samma belopp.

SAken är den, att båda dessa firmor endast försökte få dessa pengar en endaste gång, dom klagade aldrig eftersom dom var mycket väl medvetna om att dom inte hade ngn rätt att kräva pengar.

Men tänkt vad många dom måste ha lurat eftersom dom gör sånt.

 
Hur gick det till slut? Dom fick väl ingen tårta? :p
 
Nej, de fick ingen tårta.....men de fick jobba över 1 dag för vår trappa var försenad från vår husleverantör (inte byggarnas fel..) så de fick faktiskt varsin nybakt bulle. De missade ju tydligen 1 dag av den otroligt viktiga älgjakten., stackarna. Nu är iallafall huset "färdigt" frånsett alla fel som ska rättas till och det blir jättefint. vi tar allt på slutbesiktningen för nu är vi för trötta på alla hantverkarna för att ens bry oss.
Nu är all täckpapp borta och huset är snart färdigstädat inför flyttlasset på torsdag.
 
Bilder?
 
På byggarna eller???.........eller kanske på deras missar...eller på huset?? Menar du huset så är jag tyvärr meddela att jag är fullkomligt värdelös på allt vad hemsidor heter. Kan kanske åstakomma någon digital bild såsmåningom. Jag får bara beundra alla andras hemsidor...
 
hoppas det ordnar sig med skivan till köksön. Sådant borde vara belagt med piskstraff... ;D
 
Buffy, Bilder på snickarna vore ju kul ;) Missarna oxå, jag har i varje fall sprutmålat vilt med digitalkamera som dokumentation. Bra att ha att maila till elementleverantören då man diskuterar kreditering för fel..
 
Glädjande besked! 2 timmar före slutbesiktningen kom vår ekbänkskiva tillbaka från snickeriet en andra gång. Fråga mig inte hur de gjort, men den var iallafall perfekt lagad. Syns inger från de tidigare skruvhålen och välslipad och fin. Nu är jag nöjd med den biten iallafall..........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.