Hallå!

Jag och sambon med en 2-åring är i husbyggartankar men sitter fast i ett kanske inte alldeles för ovanligt stadie, hitta tomt.
Då vi är säker att vi vill bo på Alnö i Sundsvall och inte hittar någon tomt som är lockande slänger vi ut frågan här.
Är det någon/några som vet om någon tomt eller möjlig avstyckning som kan bli någonting i vårat intresse?
Vi ser helst att den ligger relativt centralt på ön.
 
Börja med att surfa runt med tomtkartan på eniro/hitta och kontakta alla som skulle kunna ha möjlighet att stycka av en tomtbit.
 
halloj , går i samma tankar som er och funderar hur ni kom vidare / mvh
 
Tänk en gång till på alla förbannade EPA-traktorer och mopedbilar som ska över bron i rusningstrafiken...
 
useless useless skrev:
Tänk en gång till på alla förbannade EPA-traktorer och mopedbilar som ska över bron i rusningstrafiken...
Jag minns på 80-talet när Alnöbron var stängd för reparation och man återöppnade färjelägena. DET var mysigt, med en båttur till jobbet!
 
Första gången kanske. Sen blir man ganska irriterad på att en resa på 7 km tar en dryg timme... Särskilt nu med kaoset vid norra infarten från E4'an.
 
Nu skulle jag ju bara från Alnö till Tunadals sågverk (där jag jobbade på den tiden), så jag slapp ta mig hela vägen till E4. Dessutom brukade jag ta cykeln, och det var mycket säkrare att stå med cykeln på en färja, än att cykla över Alnöbron.

Till TS (eller kanske snarare Davidelia): Tyvärr har jag inte längre några släktingar eller vänner kvar på ön, så jag har inga kontakter som du skulle kunna dra nytta av.
 
Joo bott där i 26 år så fullt medveten om den tragiska delen :)
 
Jo, trafiken över bron är vi väl medveten om då vi istället för att bygga köpte oss ett hus på ön. Men nånstans är charmen med ön så pass stor i våra ögon så än så länge gör detta "problem" inget:)
Men trots att vi köpt hus så kvarstår ändå frågan ifall det finns någon som har några känningar eller vet av något i tomtväg. Vid rätt läge finns intresset kvar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.