optimum
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Håller inte med. Men alla har vi olika åsikter.... Exempelvis Verisure är extremt dyra men inte bäst.
Bäst i test.
https://www.test.se/hemlarm/

Kan du visa upp något du förespråkar som fått betyget "bäst i test"?
Fakta tack.


Reklambild för Verisure med olika larmprodukter och utmärkelsen "Bäst i test" från test.se.
 
Lucky2015
Lite bilder på hur inställningar för larmcentral ser ut innan man lagt till någon.
 
  • Skärmbild av en larmcentralens inställningar med PRO-logotyp och en knapp för att skicka inbjudningskod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmavy av larmcentralens inställningar med obefyllda IP-adressfält och avstängda alternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av gränssnitt för inställningar för larmcentral med PRO-logotyp och inbjudningsknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av inställningsmenyn för en larmcentral före konfiguration, med alternativ som Ethernet, Wi-Fi och GSM.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av inställningar för Säkerhets Centralen ABs larmcentral utan tillagda användare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Håller inte med. Men alla har vi olika åsikter.... Exempelvis Verisure är extremt dyra men inte bäst.
Jag menade inte verisure bara för att jag har det ...
 
Lucky2015
optimum optimum skrev:
Bäst i test.
[länk]

Kan du visa upp något du förespråkar som fått betyget "bäst i test"?
Fakta tack.


[bild]
Japp! Det kan jag!
 
  • Skärmavbild av AJAX säkerhetssystems webbplats som visar utmärkelser för bästa trådlösa säkerhetssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015
optimum optimum skrev:
Bäst i test.
[länk]

Kan du visa upp något du förespråkar som fått betyget "bäst i test"?
Fakta tack.


[bild]
 
  • Informationsblad för Ajax trådlöst säkerhetssystem med 2018 års Expoprotection-trofé.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Lite bilder på hur inställningar för larmcentral ser ut innan man lagt till någon.
En sån där meny för att mata in ip-adress och port till larmcentral finns väl i alla larm. Men hur tecknade du avtalet med larmcentralen och vad behövde du göra, vilka steg behövde du gå igenom innan du gick in i den där menyn.
 
Som många hävdar att du äger ditt larm ..ja det är sant men till vilken nytta ? Om 5-10 år är det bara skit .. fick med ett trådbundet larm när jag köpte huset slet bort allt Å skaffa verisure av flera orsaker ... där priset kontra annat vägdes för och emot

dom nya larmen som jag sa som vi (när vi har tid på jobbet ) sätter upp 1v. 2 Pers är ganska omständliga dyra och inte alls underhållsfria ..(annat ex fotboll på utsidan och smack bytt ut 4k kamera för 1000kr /st :D )

Sedan förstår jag er som kör eget larm men boven har Hur som helst dragit till kranskommuner innan du får larmet .. jag har det till stor del för komforten med dörrar tex. och brandlarmet
 
Lucky2015
optimum optimum skrev:
Bäst i test.
[länk]

Kan du visa upp något du förespråkar som fått betyget "bäst i test"?
Fakta tack.


[bild]
optimum optimum skrev:
Bäst i test.
[länk]

Kan du visa upp något du förespråkar som fått betyget "bäst i test"?
Fakta tack.


[bild]
....Pricerunners test https://www.pricerunner.se/test/hemlarm
 
  • Tabell med betyg för fyra hemlarmsmodeller, inklusive Ajax Alarm Kit och Panasonic Smart Home Control.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lucky2015
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Som många hävdar att du äger ditt larm ..ja det är sant men till vilken nytta ? Om 5-10 år är det bara skit .. fick med ett trådbundet larm när jag köpte huset slet bort allt Å skaffa verisure av flera orsaker ... där priset kontra annat vägdes för och emot

dom nya larmen som jag sa som vi (när vi har tid på jobbet ) sätter upp 1v. 2 Pers är ganska omständliga dyra och inte alls underhållsfria ..(annat ex fotboll på utsidan och smack bytt ut 4k kamera för 1000kr /st :D )

Sedan förstår jag er som kör eget larm men boven har Hur som helst dragit till kranskommuner innan du får larmet .. jag har det till stor del för komforten med dörrar tex. och brandlarmet
Papphammar666 lilllasrne skrev:
"där priset kontra annat vägdes för och emot"

Vilka var fördelarna med Verisure jämfört med andra larm enligt din mening?

"Sedan förstår jag er som kör eget larm men boven har Hur som helst dragit till kranskommuner innan du får larmet .. jag har det till stor del för komforten med dörrar tex. och brandlarmet
Det där stämmer verkligen inte. Larmöverföring sker omedelbart när larmet löser ut. När mitt larm löser ut tar det inte ens en sekund innan telefonen tjuter. Efter mindre än en minut har jag dessutom fått sms och automatiskt telefonsamtal från larmet. Säkerhetscentralen får också larmet för åtgärd omedelbart tror att det är inom 0.5 sekunder men är inte helt säker. På motioncam ser de direkt vad som skett och kan följa larmanvisningarna som kunden gett. Exempelvis konstaterat inbrott = polis+väktare+larm till kundens kontaktlista.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Det där stämmer verkligen inte. Larmöverföring sker omedelbart när larmet löser ut. När mitt larm löser ut tar det inte ens en sekund innan telefonen tjuter. Efter mindre än en minut har jag dessutom fått sms och automatiskt telefonsamtal från larmet. Säkerhetscentralen får också larmet för åtgärd omedelbart tror att det är inom 0.5 sekunder men är inte helt säker. På motioncam ser de direkt vad som skett och kan följa larmanvisningarna som kunden gett. Exempelvis konstaterat inbrott = polis+väktare+larm till kundens kontaktlista.
Trodde du förstog att jag överdrev ggr 100.. :D:p
 
Lucky2015
Jag hade Verisure. När avtalstiden närmade sig sitt slut begärde jag ny offert samt utökade antalet sensorer. Nedan var priserna jag fick efter rabatt. Totalkostnaden uträknad på 5 år.

Verisure
Startavgift: 9 495 kr
Månadskostnad: 599 kr
Larmet ägs av kunden efter 5 år. Kan inte kopplas till annan larmcentral - låst till Verisure.
Totalkostnad 5 år: 45 345 kr

Ajax
Inköpskostnad: 9 630 kr
Månadskostnad: 95 kr (Anslutet till larmcentral)
Larmet ägs från start. Valfri larmcentral.
Totalkostnad 5 år: 16 330 kr

Besparing med friköpt larm i detta fall: 30 015 kr
 
Det verkar som grabbar med trådbundet är så stolta över sina villalarm så att det skulle vara lättare att be Stefan L. ge Åkesson en puss än att få trådbundet larm grabbarna att se för och nackdelar med båda alternativen ..

Jag ger upp tråden nu så slipper ni mig sen ... slut ordet är att jag väljer simpla hemmalarmen trotts att jag nästan får det gratis på jobbet ... (ex allt jobb för installationen å driftsättning)

Detta är nog 10e tråden om trådlöst kontra trådbundet larm

Hade fint :love:(y).. :rofl::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 2 till
  • Laddar…
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Trodde du förstog att jag överdrev ggr 100.. :D:p
Om överföringen går på 0.5 sekunder och du överdrev 100 gånger så hinner en inbrottstjuv till kranskommunen på 50 sekunder. Imponerande!
Då förstår jag verkligen att nokas aldrig hinner i tid för några gripanden
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Om överföringen går på 0.5 sekunder och du överdrev 100 gånger så hinner en inbrottstjuv till kranskommunen på 50 sekunder. Imponerande!
Då förstår jag verkligen att nokas aldrig hinner i tid för några gripanden
Hahhahaha! Jag läste ju ditt andra inlägg för snabbt :) blev ju så många trådar:)
 
Certifierade larmcentraler har en ISO-process som dom följer och den processen kan aldrig vara att nån tomte köper ett Ajax-larm på internet, klickar i en mobilapp and that's it. Det faller på sin egen orimlighet, då skulle det sluta med att de får rycka ut på falsklarm till Vitryssland. Det kanske är undantag för den här källarfirman på Södermalm som du hänvisar till, Larmcentralen. Det som jag har sett är att processen innefattar ett intyg från en certifierad larminstallatör.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.