Hej alla,

Vi har en duschblandare Mora MIXX T5 med pip upp som är inköpt ca 2012. Plötsligt kommer den mkt lite vatten och nästan endast endast kallvatten. Ett av problemen var att silen beckat igen på varmvattensidan. Trots rengöring kommer inget varmvatten ur kranen. Jag har monterat bort blandaren och det kommer varmvatten ut väggröret. Vad kan vara fel. Jag har lite dålig erfarenhet av Moraprudukterna och har kanske på nytt stött på en dålig produkt. Kan kanske ngt bytas ut? Backventil, annat? Snabbt behov av råd.

Mats
 
Kastat fel på varm och kall inlopp?

Min blandare har bränn-skydd som stryper varmvattnet om det blir för varmt. Termoststblandare.
Denna termostat kan troligen vara inställd för lågt vilket gör att blandaren stryper allt inkommande varmvatten
 
J JKrister skrev:
Kastat fel på varm och kall inlopp?

Min blandare har bränn-skydd som stryper varmvattnet om det blir för varmt. Termoststblandare.
Denna termostat kan troligen vara inställd för lågt vilket gör att blandaren stryper allt inkommande varmvatten
Hej

Har plockat isär och gjort rent. Fungerade inte. Jag löste det den dyra men vägen. Trött på min tredje blandare från Mora. Åkte till det stora varuhuset och köpte en ny blandare av märke Gustavsberg och hoppas den håller länge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.