Hej!

Funderar på att lämna in mina köksluckor för lackning.

Min fråga är dock hur man gör med följande delar som på bilderna, kan man få tag i färg från lackeraren och måla själv? Vill inte plocka ner köket i delar direkt.

Täcklisten mot taket och glappet mellan luckorna.

Någon med erfarenhet?
 
  • Köksluckor i grått med glas och innehåll synligt, täcklist mot tak och glapp mellan luckorna syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksluckor med handtag, täcklist mot taket och mellanrum mellan luckorna som diskussionskontext.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen så kan du få en skvätt färg, men du lär inte få samma kvalitet på det du målar själv, men det får man väl ta. Jag har ingen koll på vad man använder för färg till köksluckor, allt jag målar målar jag med billackeringsprodukter, och vi har härdare i allt.
 
  • Gilla
Pada5
  • Laddar…
Luckrenoverarna kör med härdfärg som inte är så lätt att penselstryka.
Men beställ en (vattenspädbar)snickerifärg med samma kulör (NCS nummer)

Protte
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 1 till
  • Laddar…
P Pada5 skrev:
Hej!

Funderar på att lämna in mina köksluckor för lackning.

Min fråga är dock hur man gör med följande delar som på bilderna, kan man få tag i färg från lackeraren och måla själv? Vill inte plocka ner köket i delar direkt.

Täcklisten mot taket och glappet mellan luckorna.

Någon med erfarenhet?

När vi får kunder som vill köpa färg av oss, (vi använder syra färg) då brukar vi rek att gå till närmaste färgaffär och köpa en vanlig snickeri färg.
Visst man vi skica med färg, men det blir inte bra att måla den färgen förhand. Den har inte alls samma egenskaper som en "vanlig" färg har. Dels så torkar den retativ fort, vilket kommer göra att du inte får ne en fin yta kommer var mycket penseldrag.
 
  • Gilla
Sista spiken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.