Hej!

Behöver bekräftelse på att jag tänkt rätt i den här ritningen.
Håller på med en sänggavel som ska bli en referens och ”teststation” för resten av lägenheten.
Strömbrytarna kommer bli återfjädrande Exxact. Det kommer 3 brytare till av samma typ på andra sidan gaveln och skall fungera som trapp-dimmer. Samma fas/ nolla på båda sidor (kommer från samma vägguttag).

Strömbrytare för respektive lampa kommer kopplas parallellt och in på S1 på pucken. Sx behöver EJ användas vad jag förstår, om samma fas används. Tänker jag fel?

Tack på förhand.
Mvh.
 
  • Handritad elektrisk ritning av en sänggavel med strömbrytare, dimmers och lampanslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske dum fråga men vad ska led-indikatorn vara till för?
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Kanske dum fråga men vad ska led-indikatorn vara till för?
Vad menar du med led indikatorn? Menar du att det står led högst upp på ritningen så är det led-strippen som ska gå runt sänggaveln och är kopplad till 12V dimmbar trafo :).
 
F Fluxter skrev:
Vad menar du med led indikatorn? Menar du att det står led högst upp på ritningen så är det led-strippen som ska gå runt sänggaveln och är kopplad till 12V dimmbar trafo :).
Aha, led-strippen så klart :D Fanns ingen info om det i inlägget så jag trodde att du ev skulle ha en led-indikator inborrad sänggaveln! :rofl:
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.