Kan man inte köpa sån där box som Telia ställer ut när dom släcker ner fasta nätet? Den kopplar man in på befintliga ledningar i huset så kan man behålla sina befintliga telefoner.
 
Vi har en "hemtelefon" från Tele2 som går över mobilnätet men med "hemtelefonnummer"... Både telefon och abonnemang ingår för typ 59 kr per månad (men det är svindyrt att ringa från)...
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja nu gällde tråden inte små eller enkla mobiltelefoner, utan GSM-telefoner som ser ut som gamla fasta telefoner.
Men tack för din medverkan. (y) ;)

I mitt fall så letar jag efter en telefon med en ordentlig lur, och gärna ganska stora knappar åt min far som har parkinsson. Det är helt omöjligt för han att sköta en "vanlig" mobil längre.
Sorry, läste för dåligt vilket tillhör undantagen.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har precis kastat iväg en beställning på en sån där Motorola, från webblagret.
Smidig beställning, man kunde betala med swish, och behövde inte registrera något konto eller så.

Jag kan meddela sen hur det gick med allt.
Igår kom den, ganska lång frakttid, men den skickades från Spanien.
Inte provat än, det kommer nästa år, jag kan rapportera lite igen då.
Förpackning av Motorola FW200L fast trådlöst telefon på en grön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Och nu är den äntligen provad.

Fungerar, och jag kan inte ge så väldigt mycket mer uttömmande rapport än ... :oops:
Den har högtalartelefon med lite halvcrappigt ljud och lurljud som verkar vara helt OK.
Man kan ringa eller svara på högtalarläge, sen bara lyfta luren så går det automatiskt över.
Lägg på luren så kopplas samtalet ner.

Telefonboken var lite halvkrånglig, inte helt klockren i alla fall.
Det går att lägga in 8 st snabbnummer som man får genom att trycka och hålla inne knapp 2 till 9 i ett par sekunder. Men jag var tvungen att skriva en separat papperslapp över vilka man ringer med snabbvalen, telefonen har inget smart sätt att presentera detta.

Skriv och ställ frågor om det är något som någon undrar över ... Jag fortsätter ha tråden på bevakning.
 
För 4-5 år sedan köpte vi en "fast telefon med SIM kort" till min mor som var 90+ och dement.
Hon kunde känna igen sig och hantera den som om den vore en gammaldags. (Hade inte varit någon idé att ens tänka modern smartphone)
Den hette LS-960 Made in China... nånting och fungerade perfekt till sitt syfte.
Gammaldags fast telefon med SIM-kort funktion och anten, modell LS-960.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.