Hej!
Jag har ett villalarm, Infinite enligt bifogad bild. Efter ett strömavbrott så lyser det "Frånkopplat sabotage" i displayen samt att det piper dubbelton var 15 sek ca, dygnet runt. Jag har tyvärr försnillat koden då just detta larmet ej längre används. Det ska kopplas bort av elektriker men tills dess så hade det varit önskvärt att slippa höra pipandet. Jag vet att det ska gå att stänga av pipet/ljudet utan kod men kommer inte ihåg hur, är det någon som kan hjälpa mig?Det börjar bli drygt att höra pipandet, framförallt då centralen sitter i ett skåp strax utanför sovrummet Villalarm med texten "FRÅNKOPPLAT SABOTAGE" i displayen, omgivet av knappsats och varningsikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du provat att trycka på exempelvis bocken?
Spontant borde det kvittera sabotagelarmet.
 
Pila neråt så ser du vilken deckare eller magnet kontakt som larmar
 
Hej!
Nej, jag har inte provat det men jag har tryckt bort pipet tidigare en gång och då minns jag att det inte bara var bocken jag tryckte på utan det var fler steg. Jag fick info om hur jag skulle göra från en på ett larmföretag men minns inte vem det var och som sagt, tyvärr inte heller hur man gjorde. Jag har ringt runt till några larmföretag utan resultat och firman som monterat in larmet har lurat.
 
A Argastesnickaren skrev:
Pila neråt så ser du vilken deckare eller magnet kontakt som larmar
Ok, ja jag har varit inne på att det är pilarna men slutar pipet med genom detta förfarande eller behöver jag trycka på något mer?
 
Om du ser vilken som larmar så kan du rycka batteriet och göra en reser, ibland löser det problemet
 
Om det inte används så gör det strömlöst och lossa polerna till batteriet. Då blir det tyst,
 
J Johan456 skrev:
Om det inte används så gör det strömlöst och lossa polerna till batteriet. Då blir det tyst,
Nej, just detta används inte. Dock vet jag inte hur jag gör det strömlöst. Det sätt i huset när vi köpte det men jag vet inte vilken säkring det är kopplat till och inte heller hur jag kommer in i det för att komma åt batteriet. Det var ett äldre par som bott här och när vi köpte så hade mannen gått bort, som hade koll på larm, säkring o.s.v. så tyvärr ingen info där ifrån. Jag får testa att trycka på pilarna och se vad som händer. Sirenen på utsidan till detta larm är borttagen så grannarna ska inte behöva bli chockade av ett tjut
 
Martin Liljedahl Martin Liljedahl skrev:
Här finns en manual till Infinitelarm
[länk]
Kan vara funktionen Trouble tones du ska kika på...
Tack Martin!!!
Med hjälp av instruktionsboken så är larmet nu tystat. Frun höll på att få ett nervöst sammanbrott av pipandet så hon är särskilt tacksam
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.