Hej!
Vi har mycket renovering på agendan så köket kommer behöva dröja till senare. Däremot har den stort behov av nån tillfällig fix för det är inte så fint... Funderar på om det går att måla om köksluckorna men nu har det visat sig att utan inte är så genuin. Ett par luckor ser nämligen ut som på bilden. Är det möjligt att göra nåt? Tips och råd?
Linn Skadad kökslucka med flagnande vit yta och synlig brun spånskiva vid hörnet och runt vredet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ojj så tråkigt det ser ut. Om ni har mycket renoveringar på agendan så är er tid värd mycket.

Enklast vore nog att leta efter reservluckor som liknar. Ikea har något likande kök. Kolla deras fyndavdelning
 
  • Gilla
Klinntan
  • Laddar…
Fick tips om blocket när jag sökte luckor till vårt faktum kök.
Dock valde vi att slipa skarvarna lokalt på luckorna och bättringsmåla. Blev väldigt bra.
Använde en Nordsjöfärg.
MDFen i våra luckor var betydligt sämre än era.
 
Det kostar ca 300 kr per lucka att få dem industrilackerade.
 
M magnu skrev:
Det kostar ca 300 kr per lucka att få dem industrilackerade.
Vi har måååånga luckor
 
fgo fgo skrev:
Fick tips om blocket när jag sökte luckor till vårt faktum kök.
Dock valde vi att slipa skarvarna lokalt på luckorna och bättringsmåla. Blev väldigt bra.
Använde en Nordsjöfärg.
MDFen i våra luckor var betydligt sämre än era.
Menar du alltså att det kan gå att måla över luckorna även om färgen släppt såhär? Hur gör jag då?
 
Är det bara en tillfällig lösning så ta reda på vilken färg det är. Spraya eller måla. Lägg inte ner en massa tid och energi på något som endast ska vara tillfälligt
 
Klinntan Klinntan skrev:
Vi har måååånga luckor
Jorå jag vet
Jag har själv ett trettiotal luckor som ska lämnas in i veckan
 
P Pappa1986 skrev:
Är det bara en tillfällig lösning så ta reda på vilken färg det är. Spraya eller måla. Lägg inte ner en massa tid och energi på något som endast ska vara tillfälligt
Förstår hur du tänker, men det är just det som är bekymret. Att färgen lossnat, och då kan jag inte måla över det som hänger löst.
 
Klinntan Klinntan skrev:
Förstår hur du tänker, men det är just det som är bekymret. Att färgen lossnat, och då kan jag inte måla över det som hänger löst.
Det som hänger löst tar jag för givet att man tar bort först :D
 
Klinntan Klinntan skrev:
Hej!
Vi har mycket renovering på agendan så köket kommer behöva dröja till senare. Däremot har den stort behov av nån tillfällig fix för det är inte så fint... Funderar på om det går att måla om köksluckorna men nu har det visat sig att utan inte är så genuin. Ett par luckor ser nämligen ut som på bilden. Är det möjligt att göra nåt? Tips och råd?
Linn[bild]
Hej
Är luckan verkligen lackad?
Ser mer ut som en plastfolie på mdf-stomme.
Om det är plastfolie går det troligen få bort större delen mha varmluftpistol.
Stommen går sedan att måla.
/mvh Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.