Så här håller diskmaskinen på men inget i spolarmarna
 
Det är avloppspumpen som går. Det har läckt vatten ner på bottenplåten. Lossa fronten och plåten under för att kunna torka upp och se var det läcker. Din maskin är lite till åren, inte omöjligt att den gjort sitt men kolla var det läcker. Ryck ur strömsladden först!
 
  • Gilla
timmymatte
  • Laddar…
Fast den fyller ju på vatten och inget pumpas ut. Men häller jag i vatten pumpar den ut ordentligt. Kan det ändå vara vatten på plåten som är problemet? Tack för svar
 
Ja, du har vatten på bottentråget. Det är därför som maskinen beter sig som den gör. Den tar knappast in vatten, (stäng av vid kökskranen eller var inkommande nu sitter om du vill vara helt säker)
 
Ok på’t igen alltså!
 
Alternativ kan flottören ha hängt upp sig. Det är en vit frigolit-platta som putter upp en röd arm och den aktiverar en mikrobrytare. (Om det nu inte skulle vara något vatten kvar på botten)
 
  • Gilla
timmymatte
  • Laddar…
Ok var hittar jag den då?
 
Den röda pinnen som kan åka upp och ner. Du måste då lossa vänster sida (sett framifrån)
 
  • Interiör av en apparat med en synlig röd pinne till höger och olika plastkomponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack snälla. Nu får jag inte bort bottenplanen är nog trött men hittar inte hur den öppnas
 
torbeno torbeno skrev:
Den röda pinnen som kan åka upp och ner. Du måste då lossa vänster sida (sett framifrån)
Japp flottören var det! Tack snälla du för hjälpen
 
Any time :)
 
  • Gilla
timmymatte
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Any time :)
Tack igen underbart med människor som hjälper utan att mästra. Blir glad
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.