Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag köpte detta skruvstycke till pelarborrmaskinen. Jag tror det kommer göra sig bättre hos någon som har en rejäl fräs eller kanske en kipp-hyvel, vilket jag tror är den maskintyp det ursprungligen kommer från.

Längd som synes, ungefär 600mm, bredd 255mm. Veven saknas.
Stort äldre skruvstycke på verkstadsbänk med måttstock, vev saknas, nötta ytor och rost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förmodligen värt en tusenlapp på blocket, men för alla som bidrar med något vettigt i verktyg och maskiner-delen här på forumet så är priset 500kr.

Vikten ligger på runt 100kg, så avhämtning i Gimo är nog enda alternativet.
 
Nu när kipp-hyvlar varit på tapeten i forumet - är det ingen som är sugen på ett passande skruvstycke? Passar säkert minst lika bra i någon annan maskin. Dock inte min pelarborr...
 
Wow.. 100kg. Försöker komma på vad jag ska med det till
 
Jag skulle ha användning för det på kipphyveln men Gimo är inte direkt i de trakterna där jag rör mig
 
@heimlaga Jag såg något liknande för 100€ i Combo loppis i Vasa före jul, kanske det är kvar, inte sådär stort men jag tror käftbredden var runt 200mm, hade inget att mäta med dock.
 
Skall fara förbi och se. Jag har ett litet mindre skruvstycke som jag släpade hem en gång på tåg och buss och båt ända från Hälsingland men ett kraftigare skulle vara bra.
 
Någon som behöver ett maskinskruvstycke? Det finns kvar.
 
Intresserad!
 
Skruvstycket finns fortfarande kvar.
 
  • Gilla
Boxer63
  • Laddar…
Och nu i coronatid är det svårt att få det därifrån och hit. Jag är fortfarande intresserad.
 
PNO PNO skrev:
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag köpte detta skruvstycke till pelarborrmaskinen. Jag tror det kommer göra sig bättre hos någon som har en rejäl fräs eller kanske en kipp-hyvel, vilket jag tror är den maskintyp det ursprungligen kommer från.

Längd som synes, ungefär 600mm, bredd 255mm. Veven saknas.
[bild]
Förmodligen värt en tusenlapp på blocket, men för alla som bidrar med något vettigt i verktyg och maskiner-delen här på forumet så är priset 500kr.

Vikten ligger på runt 100kg, så avhämtning i Gimo är nog enda alternativet.
Hej
Vad är bredden på backarna, samt hur mycket öppnar de vid max. 400 eller 500 mm ?
MVH
 
Skruvstycket har flyttat österut sedan flera år.
 
Det bor hos mig och står på min kipphyvel. Tyvärr kom livet emellan så jag har ännu inte hunnit skava om hyvudsliden på kipphyveln och därför är den inte i bruk ännu. Som mitt liv har varit de senaste 3 åren finns det bara tid att överleva ingenting mer. Fast jag börjar se ljuset någonstans långt borta i andra ändan av tunneln.
 
  • Älska
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.